Avatar billede cdbp Nybegynder
02. februar 2013 - 13:15 Der er 5 kommentarer

Opdatering af mac. Den vil ikke installere :S

Hej derude

Jeg forsøger at opdatere min mac. Jeg gør følgende: Æbletast -> Softwareopdatering -> den søger efter ny software............. -> Installer og start igen -> Installer opdatering

Her burde den så gå igang med at installere. Men i stedet beder den mig om at genstarte computeren. Det har jeg så prøvet. Men den installerer ingenting. Jeg kan blot gøre det samme igen og igen og igen.. Hvordan får jeg denne lille hvide satan til at lave den opdatering?

Mvh Claes
Avatar billede egonspock Seniormester
02. februar 2013 - 13:26 #1
Hvad for en opdatering vil du gerne have at den installerer? Er du sikker på at den ikke er fuldt opdateret?
Avatar billede cdbp Nybegynder
02. februar 2013 - 13:35 #2
Der er faktisk 14 opdateringer kan jeg se i infoen. Så den mangler en del..
Avatar billede egonspock Seniormester
02. februar 2013 - 14:28 #3
Helt fint.

Så gå i Programmer->Hjælpeprogrammer og find Diskværktøj. Der vælger du disken til venstre og til højre kører du "Reparer tilladelser". Det vil formentlig være nok til at lade dig køre opdateringerne. Bemærk dog at det godt kan tage rigtig lang tid hvis du ikke har en lynhurtig internetforbindelse - og at der kan komme andre opdateringer, når den første omgang er kørt, da der så kan være ting, der ikke kunne installeres før de andre var kørt.
Avatar billede cdbp Nybegynder
02. februar 2013 - 16:51 #4
Jeg har forsøgt nu. Problemet er der stadig. Den siger at jeg skal genstarte computeren før jeg kan begynde installationen. Når jeg så har gjort det siger den det samme igen, når jeg prøver at opdatere. Til gengæld er der nu "kun" 12 opdateringer. Så lidt har det da hjulpet med "Reparer tilladelser" :)
Avatar billede egonspock Seniormester
02. februar 2013 - 17:22 #5
Spændende. Prøv også at reparere harddisk, måske afslører det noget, og gentag opdateringerne.