Avatar billede Nikoblicko Nybegynder
18. februar 2013 - 10:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP! computer genstarter hele tiden.

Hver gang jeg starter min computer genstarter den lige inden windows logoet, dvs det eneste jeg kan er at gå ind i boot osv.

Dog hvis jeg går ind i boot og ud af det igen, vil den godt starte.
Har søgt meget omkring dette men ved ikke helt hvad jeg skal gøre, f.eks hvis det har noget med strøm at gøre.

Håber der er nogle da kan hjælpe mange tak!

info når windows er startet:
Intel Core 2 Duo E8400
Bus Speed: 333
cpu core: 2334
grader: 40

Cpu Vcore 1,216v
vbat 3,264
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2013 - 10:47 #1
Har du prøvet at trykke gentagne gange på F8 under opstart og se om den kan køre fra fejlsikret tilstand?
Kan den dette, så lav en systemgendannelse til før du fik problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2013 - 10:49 #2
Nå fik ikke læst indledningen godt nok.
Prøv at tjekke disken for fejl:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html  Er til Vista men de andre systemer virker på samme måde.
Avatar billede Nikoblicko Nybegynder
18. februar 2013 - 10:55 #3
Tak for det hurtige svar!

Den skrev at der ikke blev fundet nogle fejl
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2013 - 11:04 #4
Prøv at tage usb pinde og harddiske ud hvis du har sådanne i under boot.
Hjælper dette?
Avatar billede Nikoblicko Nybegynder
18. februar 2013 - 11:22 #5
Jeg tog alt usb fra, så virkede det.
Så satte jeg det hele i for at se om det var det.
Så startede den stadig lidt mystisk. Ellers lav et svar, så godkender jeg svaret hvis den ikke begynder igen senere:)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2013 - 11:29 #6
Du kan sikkert udgå dine problemer ved at gå ind og rette til i din boot rækkefølge. Jeg vil tro du har noget usb boot foran om din harddisk, og det kan være derfor der går kludder i det.
18. februar 2013 - 11:35 #7
... enig med #6 !!!

Er set før ;-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. februar 2013 - 02:47 #8
... enig med #6 og lidt bonus info.

Nogle kombinationer af bundkort/USBmodem har det med at ville være boot drev, uanset hvad BIOS siger, løsningen er ganske rigtig at hive modemet fra når der bootes.