Avatar billede EPMAN Nybegynder
20. februar 2013 - 07:59 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at køre et gammelt spil i Windows 8

Jeg har installeret Dragon Age ultimate igennem Steam. Når jeg prøver at køre spillet som administrator, kommer der følgende vindue op.

DAOrigins.exe - Fejl i afbildning

C:\Windows\SYSTEM32\d3dx9_36.dll er enten ikke beregnet til at køre i Windows, eller også indeholder den fejl. Prøv at installere programmet igen ved hjælp af de oprindelige installationsfiler, eller kontakt systemadministratoren eller programleverandøren for at få hjælp. Fejlstatus 0xc000012f.

Jeg køre Windows 8 og jeg har prøvet at få løst problemet igenne support, uden held.
Avatar billede nissen2630 Novice
20. februar 2013 - 08:30 #1
Fik samme problem på et tidspunkt med win7.
hentede og installerede DirectX igen.
kan hentes her :
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=35
Avatar billede EPMAN Nybegynder
20. februar 2013 - 09:10 #2
Det hjalp desværre ikke
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. februar 2013 - 09:48 #3
Hvis du har mod på det samt en ældre windows, så kan du i win8 lave en VM hvor du installere først win7 og derefter dit spil.
(lidt en erstatning for XP-mode i win8)

Jeg synes ikke du skal starte her, men ha muligheden i baghovedet hvis alt andet glipper.
http://www.computerworld.dk/art/224396/seks-super-smarte-funktioner-i-windows-8?page=6
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. februar 2013 - 09:51 #4
Glem den mulighed når det er et SPIL, du vil savne 3D-acceleration.
Avatar billede EPMAN Nybegynder
20. februar 2013 - 10:22 #5
Ok det er da en mulighed, men ja det er mest optimalt hvis det bare kan køre.

Efter hvad jeg har kunne finde frem til, skulle det kunne køre i Win8, men jeg må skulle ændre et eller andet, det er bare lige hvad:)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. februar 2013 - 14:35 #6
Du får lige en hurtig C/P.
Måske du kan bruge nogen af forslagene.

    Restart your computer if you haven't yet done so.

    The d3dx9_36.dll error might be a fluke or one-time issue and a simple restart could clear it up completely.

    Install the latest version of Microsoft DirectX. Chances are, upgrading to the latest version of DirectX will fix the d3dx9_36.dll not found error.

    Note: Microsoft often releases updates to DirectX without updating the version number or letter so be sure to install the latest release even if your version is technically the same.

    Note: The same DirectX installation program works with all versions of Windows including Windows 7, 8, Vista, XP, and more. It will replace any missing DirectX 11, DirectX 10, or DirectX 9 file.

    Assuming the latest DirectX version from Microsoft doesn't fix the d3dx9_36.dll error you're receiving, look for a DirectX installation program on your game or application CD or DVD. Usually, if a game or other program utilizes DirectX, the software developers will include a copy of DirectX on the installation disc.

    Sometimes, though not often, the DirectX version included on the disc is a better fit for the program than the latest version available online.

    Uninstall the game or software program and then reinstall it again. Something might have happened to the files in the program that work with d3dx9_36.dll and a reinstall could do the trick.

    Restore the d3dx9_36.dll file from the latest DirectX package. If the above troubleshooting steps haven't worked to solve your d3dx9_36.dll error, try extracting the d3dx9_36.dll file individually from the DirectX package.

    Update the drivers for your video card. While it's not the most common solution, in some situations updating the drivers for the video card in your computer could correct this DirectX issue.

Applies To
The d3dx9_36.dll error message could apply to any program that utilizes Microsoft DirectX, most commonly video games.

Some common games that have been known to generate d3dx9_36.dll errors include PCSX2 (a PlayStation 2 emulator), Breakpoint 2008, Irth Worlds, Call of Duty 4, Civilization IV, PDC World Championship Darts 2008, and more.

Any of Microsoft's operating systems since Windows 98 may be affected by d3dx9_36.dll and other DirectX issues. This includes Windows 8, Windows 7, Windows
Avatar billede EPMAN Nybegynder
20. februar 2013 - 20:05 #7
Har prøvet det meste nu uden held, jeg kan dog ikke finde en opdatering til directX til Win8 som virker
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2013 - 05:01 #8
steam suxx med ældre spil, da de laver noget forkert med direct x versioner.

jeg købte GTA 4, men når man bevæger sig, loader spillet ikke nye grafik, så man kommer ud i "intetheden".

der var ingen måde at fixe det på, så jeg måtte bare gi op.

jeg ved bare det har noget med direct X at gøre.

de villle ikke refunde mine penge, og henviste bare til deres "fix din computer, det er din egen fejl" guide :(

det skal bare virke, og så færdig.
man køber et spil og så skal det bare virke, og længere er den ikke.
Avatar billede EPMAN Nybegynder
21. februar 2013 - 08:07 #9
Ja det burde det, ellers skulle de som minimum svare på deres support indenfor rimelig tid. Jeg har ventet i næsten 2 dage på svar nu.

Jeg har dog også prøvet at installere mit Dragon Age origins alene, som jeg har på cd fra tidligere, men det virker heller ikke, med samme fejl kode.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. februar 2013 - 08:52 #10
Det må kunne køre under win8!
I've recently started playing Dragon Age: Origins again and while it does run great on Windows 8, it unlike on 7 causes my laptop to overheat and shut down during intense situations like huge battles with lots of spells and such flying about. I don't blame this on 8 though, my laptop is running a Radeon Mobility 4200 HD IGP
Kilde:
http://www.neowin.net/forum/topic/1096309-windows-8-is-the-first-os-that-made-me-downgrade/page__st__600
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. februar 2013 - 08:59 #11
Avatar billede EPMAN Nybegynder
21. februar 2013 - 10:09 #12
Ja har også selv fundet en del der kan køre det, jeg har fundet en på Steam support, der har haft samme problem, så har skrevet der om de har fået det løst.

Men som sidwave skriver så er det måske noget med Steam og DirectX. Jeg kan stadig ikke finde et sted hvor jeg kan opdatere directX, men har fundet ud af, at jeg har DirectX 11 installeret.
Avatar billede EPMAN Nybegynder
21. februar 2013 - 10:15 #13
Fandt her i dit link Niels.

Installation:
- Run x64 setup to install on 64-bit Windows
- Run x86 setup to install on 32-bit Windows

Jeg har 64 bits system, men installationen kører x86 måske er det her jeg skal ændre noget, men hvordan kan jeg køre x64, når det kører over Steam, det kunne godt være her problemet skal løses.

Yderligere står der noget med 32 i det fejl vindue som kommer op, så igen det kunne være noget med 32 bits kontra 64 bits. Jeg har dog ikke forstand på den slags, så det er kun et bud:)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
21. februar 2013 - 17:31 #14
Naa den del lyder nu ok (selvom det ikke lyder logisk).
Avatar billede EPMAN Nybegynder
10. december 2014 - 10:55 #15
.