Avatar billede lordnelson Seniormester
04. marts 2013 - 17:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brugernavn eller lign ved file Gem / åben

Hej
Er der en måde hvorpå jeg kan gemme / åbne en fil fra er server hvor brugeren der er logget ind ikke har adgang ? ment sådan om man kan sende andre bruger oplysninger med når der gemmes / åbnes ?
Brugeren ser ikke hvor der gemme / åbnes , sker auto
Avatar billede vv25 Nybegynder
06. marts 2013 - 07:27 #1
Du kan bruge Application.UserName, som giver dig det brugernavn der er tastet for excel.

Du kan så sætte den ind i Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean), der kan du sætte brugernavnet ind i f.eks. et skjult ark.

Du tror bestemt ikke man kan overføre brugernavnet til en fil dem der har filen åben ikke har adgang til.
Avatar billede lordnelson Seniormester
06. marts 2013 - 08:23 #2
Ja, ikke lige det jeg skulle bruge, da det er brugernavn , password på en server, har prøvet noget , men for fejl da' jeg ikke kan bruge multi user når jeg åbner , så ikke andet at gøre end at åbne for brugerne i mappen, men tak for svaret , kan også se du forudsætter det er excel jeg arbejder med :)
Avatar billede kabbak Professor
15. marts 2013 - 20:04 #3
Her er hvordan du henter forskellige ting om netværk

Her er det brugeren

dem der er udkommenteret kan også bruges

Function Bruger()
    Dim wshNetwork
    Set wshNetwork = CreateObject("WScript.Network")
    Bruger = wshNetwork.UserName
    'wshNetwork.UserName' brugerens navn
    'wshNetwork.userdomain' domæne
    'wshNetwork.ComputerName' computeren der kaldes fra
End Function
Avatar billede lordnelson Seniormester
25. januar 2015 - 05:50 #4
lukker