Avatar billede martin_shearer Nybegynder
12. marts 2013 - 12:47 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

forward gennem 2 router

Hej
jeg har fiber fra waoo. og installeret deres router icotera 3000 hvor fiberstikket går direkte ind i. jeg har dog sat det op så min dlink 825 styre alt i hjemme. også wifi.

Fiber direkte ind i icotera 3000, kabel fra port1 direkte ind i min 825- Internet port.

Mit problem er så at nu vil jeg gerne ha fat i en port på min dlink, udefra nettet. men jeg kan ikke komme forbi waoo routeren.

er der en der kan hjælpe mig. med korrekte port forwarding. er lidt i tvivl.
Waoo router. køre 192.168.1.1
dlink køre 192.168.0.1
Avatar billede Scavy Nybegynder
12. marts 2013 - 19:02 #1
Umiddelbart er det ikke en opsætning der kan anbefales. Altså at have to internet routere efter hinanden. Men det kan sagtens lade sig gøre under normale omstændigheder.

Du skal finde ud af hvilken IP din Dlink router får fra Waoo routeren. Men lad os antage at Waoo router tildeler Dlink routeren en IP der hedder 192.168.1.10

I såfald skal du sætte Waoo routeren op til at lave en forward af den pågældende port fra internettet til samme port på 192.168.1.10 (Som er IP'en på WAN porten på din Dlink router).

Herefter skal du sætte DLink routeren op til at forwarde porten fra internettet til den maskine du vil have adgang til via internettet.
Avatar billede Peter1231 Nybegynder
13. marts 2013 - 13:24 #2
Hej. Jeg har næsten samme opsætning (Icotera 3000 og Dlink 655) men jeg kan ihvertfald på ingen måde komme ind i fiberboksen. Hvis jeg kigger i min status på router 2 i webinterfacet så står der en gw der hedder 172.26.1.1 og ikke 192.168.1.1 som det du får ovenover. Prøver jeg at forbinde til 172.26.1.1 så kommer der ikke et login vindue op. Ved ikke om den er sat op som router eller bare som gw ? Så tror alt er lukket for adgang til denne boks. Kan også være de bruger en specifik ip og port for adgangen.
Mvh
Peter1231
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
13. marts 2013 - 13:29 #3
@scavy
Det er forsøgt, min dlink får 192.168.1.254 og den har jeg prøvet at sætte som DMZ på min igw3000 så den sgu ha frit spil. Men det hjælper ikke.

Som Peter1231 skriver, så kommer jeg heller ikke længere end til den login side. hver gang.
Avatar billede Peter1231 Nybegynder
13. marts 2013 - 13:40 #4
Du kommer i det mindste til en login side. Det gør jeg ikke her. Tror det har noget at gøre med at med lidt snilde kan man jo ændre div ting inde i fiberboksen såsom skift af tvpakker osv og det er jo nok ikke i SE interesse at man skulle kunne pille ved det. Din ip adresse du får fra SE er sikkert en de har lavet nat på så flere deler samme ip . Så uanset hvordan du gør kan du ikke åbne porte eller andet medmindre medmindre du kan få dem til at sætte dig over på en anden net hvor der ikke er lavet nat på. Indimellem er de flinke med den slags og så kan du åbne dine porte i din dlink. Alternativt skal du have en fast ip fra dem. På den måde kan du også åbne dine porte og have tilgang udefra.
Mvh
Peter1231
Avatar billede Scavy Nybegynder
13. marts 2013 - 13:44 #5
Har lige prøvet at tjekke op på den pågældende router, og kan se at Waoo ikke selv har en vejledning til den på deres side.
Men ifølge Icotera så understøtter deres fiber router at man via et webinterface (standard ip: 192.168.1.1) kan ændre opsætning. Men dette er helt op til udbyderen om hvorvidt dette skal være tilgængeligt, samtidig er den interne LAN IP adresse også helt op til udbyderen.

Så umiddelbart vil jeg nok anbefale at tage fat i Waoo support og spørge på info vedr. adgang til router configuration.
Hvis det er slået til fra Waoo så understøtter routeren også at man kan sætte den op i full bridge mode som gør at den første tilsluttede endhed får den eksterne IP og alt trafik bliver automatisk forwarded til den efterfølgende enhed (i dette tilfælde en router). Men som sagt kræver det at Waoo har valgt at understøtte denne funktionalitet.
Avatar billede Peter1231 Nybegynder
13. marts 2013 - 13:56 #6
Uanset om den bliver sat op til bridged mode så vil dette ikke gavne da han sikkert har fået en natted addresse fra waoo. De kan derfor være mange der har samme ip adresse som de deler. kan man ikke åbne porte. Dette pga mangel på ipadresser i ipv4 nettet.Men ved at andre har kunnet komme over på et andet net så de får en anden ikke natted ip og derved er det muligt at åbne for tilgang udefra.
mvh
Peter1231
Avatar billede martin_shearer Nybegynder
13. marts 2013 - 15:06 #7
prøver at kontakte waoo for at høre om muligheden for at åbne den og få fast ip.
Avatar billede kaosdk Novice
21. juli 2013 - 22:52 #8
Hej Martin,

Fik du nogensinde din Icotera 3000 til at fungere i bridge-mode ? og hvordan fik du det fikset?
Avatar billede kaosdk Novice
23. juli 2013 - 21:05 #9
Hej Martin,

Jeg fik istedet for Icotera 3000 et almindelig modem istedet. Waoo oplyste mig at de ikke kan bridge denne p.t. og om det kommer på et tidspunkt kunne jeg ikke helt få oplyst.

Blot til orientering.
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2015 - 13:22 #10
Hej kaosdk,

Jeg har i dag fået en Icotera kasse, da min fiberboks var gået i stykker. Nu er jeg blevet underlagt:

* CGN (Carrier Grade NAT)
* Alm. NAT på Icotera boksen

Og sidder nogle ander hovedepiner jeg endnu ikke har opdaget.

I hvert fald, er det fuldkommen ubrugeligt, når man vil køre sit eget netværk og bare skal ha' en snor med en public IP.

Hvordan bar du dig ad med at få en alm medie-konverter/modem i stedet for???

Takker.

/JZ
Avatar billede kaosdk Novice
10. februar 2015 - 22:45 #11
Hejsa srv,

Jeg blev orienteret om at hvis jeg ville have et modem der gav mig mulighed for public IP ( Du skal bede om en fast-ip). Den eneste mulighed for at få fast ip er ved at skifte boxen og give afkald på tv-kanaler. Jeg kan med andre ord ikke bruge den til tv, da de ikke tilbyder det. Jeg har dog af andre veje hørt at den sagtens kan håntere det - Det er et spørgsmål om politik der gør at de ikke vil det. Hvis de gav den rette firmware - Så ville den kunne det - Men det skyldes formentlig at de ikke har tid/ressourcer til at supportere det.. Gætter jeg på.

Håber det gav svar ;-)