Avatar billede heidisonn Nybegynder
14. marts 2013 - 11:44 Der er 6 kommentarer

Hjælp til opsætte mail på mac

Hej.
Jeg har en mac pro og kan lige pludselig ikke modtage mail og sende mail.
Det har virket fint indtil nu. Jeg slettede så hele mailkontoen og startede forfra igen.
Nu går det helt galt og jeg kan slet ikke få det til at fungere.
Jeg bruger en live.dk mail konto og min browser er kun Safari.
Jeg bruger denne opsætning:

Indgående POP-server: pop3.live.com
Indgående POP-mailport: 995
POP SSL kræves: Ja
Brugernavn: Dit Windows Live ID (f.eks. example555@hotmail.com)
Adgangskode: Den adgangskode, du bruger, når du skal logge på Hotmail
Udgående SMTP-server: smtp.live.com
Udgående SMTP-mailport: 25 eller 587
Godkendelse kræves: Ja (Dit Windows Live ID og din adgangskode)
TLS/SSL kræves: Ja (Vælg TLS, hvis det er muligt, og hvis det ikke er muligt, vælg SSL)

Jeg kan fint tjekke mail fra min hotmail konto, og jeg får også mail både på min iphone og ipad, synes bare det er irriterende jeg ikke kan få det til at fungere på min mac...
Er der nogen der kan hjælpe mig med at løse mit problem?
Jeg har kontaktet appelsupport, men de siger at det må være et microsoftproblem..øv...
Avatar billede Scavy Nybegynder
14. marts 2013 - 11:50 #1
Uden at vide det med sikkerhed, men kan der være nogen sammenhæng med at Microsoft er i gang med at nedlægge Hotmail og overfører kunder til Outlook.com?

Som sagt har jeg ikke kunne finde noget info til at bakke ovenstående mistanke op, men det er måske værd at tjekke op på.
Avatar billede heidisonn Nybegynder
14. marts 2013 - 12:28 #2
Det vil jeg prøve at tjekke op på. Tak
Avatar billede fromsej Praktikant
14. marts 2013 - 12:30 #3
Prøv at spørge i den rette kategori, så ser Mac folket det.
http://www.eksperten.dk/spm/Styresystemer/Workstation/MacOS/
Avatar billede heidisonn Nybegynder
14. marts 2013 - 14:51 #4
ok. hvad hedder den kategori...synes ikke jeg kan finde nogen specielt om mac ?
Avatar billede fromsej Praktikant
14. marts 2013 - 16:01 #5
Har du prøvet det link jeg lagde?
Avatar billede heidisonn Nybegynder
14. marts 2013 - 16:41 #6
Det har jeg nu..tak for hjælpen