Avatar billede mikkelbach Praktikant
14. marts 2013 - 13:22 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

TDC home trio problemer

Jeg har home trio og hat i mange år været godt tilfreds med det. Dog inden for de sidste ca 6 mdr. Er det begyndt at "skabe" sig. Problemet ligger i, at signalet bliver afbrudt. Det sker på alle tidspunkter af døgnet. Jeg har fået skifter udstyr: reuter, boxe og svitz uden at det har gjort nogen forskel. Kablerne er gået igennem, jeg har haft teknikerbesøg og han kunne ikke finde fejl ud over, at han kunne se at signalet blev afbrudt. Jeg køre med 2 tv og det sker på begge tv. TDC´s support mistænker udefra kommende forstyrrelser og det kan de ikke gøre noget ved. Resultat er, at jeg må leve med det eller finde et andet produkt. Jeg bor i et stille villakvarter uden industri og flere naboer har home trio og de oplever ingen fejl. ER der nogen der oplever det samme, kunne det være interessant, at udveksle "oplevelser"
Avatar billede jensenjs Juniormester
14. marts 2013 - 13:59 #1
Uden at være ekspert på området, har du fået undersøgt om de nye mobil signaler kan være indblandet.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
14. marts 2013 - 17:16 #2
Hvad kan du selv gøre?

Inden du kontakter Erhvervsstyrelsen, er der nogle punkter, som bør undersøges. Først og fremmest er det vigtigt at sikre, at der ikke er fejl i egne apparater og eget udstyr. Dette gøres bedst ved at få en fagmand til at gennemgå anlægget for fejl. Desuden kender en fagmand fra området de lokale modtageforhold, og kan rådgive om dette.

Her er nogle eksempler på, hvad du selv kan gøre:

    Hvis du har fællesantenne, skal du henvende dig til udbyderen, eller eventuelt din beboerforening, for eventuel fejlretning.
    Sluk for hjemmets elektriske apparater, når forstyrrelsen optræder og find på den måde eventuelt selv årsagen til støj og forstyrrelser.
    Sørg for at få udskiftet/repareret defekte apparater.
    Få udskiftet defekt termostat i køle- og fryseskab, gasfyr m.fl.
    Efterse antenner og kabler og udskifte defekte dele.
    Efterse antennestik og fordelerdåser og udskifte defekte dele.
    Kontroller, at det forstyrrede udstyr er korrekt indstillet. Det betyder bl.a., at man skal sikre, at radio-modtagere er indstillet på ønsket program og evt. finindstillet, samt at tv-modtagere er indstillet til de rette kanaler.
    Foretag eventuelt en fornyet kanalscanning, og/eller opdater firmwaren på tv'et.
    Undersøg, om antennen peger i den rigtige retning.

Sådan kan du hjælpe støjtjenesten:

Når du er sikker på, at der ikke forekommer forstyrrelser på grund af fejl i eget udstyr, kan du hjælpe vores støjinspektør ved at notere følgende:

    Om andre har samme forstyrrelser. Spørg naboer eller andre beboere i nærheden.
    Hvornår forstyrrelserne forekommer, og hvor længe de varer. Lav et notat om forstyrrelsens længde, og om hvor tit den optræder.
    Forsøg at optage en forstyrrelse.

Her kan du kontakte dem vedrørende udefrakommende støj.
http://www.erhvervsstyrelsen.dk/forstyrrelser_radio_tv
Avatar billede NielsErikK Juniormester
14. marts 2013 - 17:21 #3
Nu har du 2 parter, en står for det interne og en for det eksterne.
Spil dem om nødvendigt ud mod hinanden, få deres påstande på skrift og brug papiret som argument hos modparten.
Avatar billede milter Ekspert
14. marts 2013 - 20:17 #4
Indtil for ca. 8 måneder siden havde vi den samme form for udfald herhjemme med en Yousee-kabelforbindelse. Det havde stået på gennem lang tid med perioder ind i mellem uden problemer.

En tekniker kom med måleudstyr, og han kunne se, at der var et problem med kablet mellem huset og tilslutningen ude ved vejen. Han kunne faktisk fortælle mig, at problemet lå i en afstand fra vejen, som svarede nøjagtigt til det sted, hvor lyslederkablet for 18 år siden blev revet over af en gravemaskine og derefter samlet igen efter alle kunstens regler. Jeg vil ikke afsløre, hvem der sad ved gravemaskinens styregrejer :-)

Et nyt kabel mellem tilslutningen ved vejen og til opsætningen i huset har siden da virket uden problemer.
Avatar billede mikkelbach Praktikant
14. marts 2013 - 21:20 #5
Pudsigt nok, opstod problemet da 4G signalet blev opstartet. Skulle det virkelig kunne påvirke mit signal som jo går gennem telefonkablet. Det må undersøges nærmere.
Avatar billede jensenjs Juniormester
14. marts 2013 - 21:34 #6
Som jeg skrev tidligere
Avatar billede mikkelbach Praktikant
15. marts 2013 - 05:03 #7
Ja det er da sant.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. marts 2013 - 06:27 #8
Ja, riv fat i dem som jeg linker til i #2
Vend tilbage med resultatet.  :-)
Avatar billede mikkelbach Praktikant
11. april 2013 - 21:51 #9
Efter gentagne klager til TDC, hvor TDC meldte, at de opgav. De kunne ikke løse problemet, var svaret. Dertil skal siges, at de havde gjort hvad de kunne. Kort tid efter virkede systemet 99% som det plejer. Det er virkelig mystisk, men jeg er glad bare det virker. Det kunne dog være interessant at vide hvad der skabte problemet.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. april 2013 - 16:42 #10
Nice dit net igen virker rimeligt.

Husk at godkende dit svar således spørgsmålet lukkes.
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede mikkelbach Praktikant
12. april 2013 - 18:52 #11
Da mit problem ser ud til at være "løst" vil jeg takke for indkomne forslag til løsning af samme.
Avatar billede vejmand Juniormester
12. april 2013 - 22:39 #12
mikkelbach >> Du skal stadig lukke spørgsmålet, som vist i #10