Avatar billede Andershoegh Seniormester
15. marts 2013 - 11:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Acceptere cookies i Firefox

Når jeg vil logge på E-boks med en genvej fra skrivebordet, får jeg besked om at cookies ikke er aktiveret.

Har været i rediger-præferencer-privatliv og der er flueben ved accepter cookies.

Kan godt logge på ved at søge E-boks o Google og gå ind den vej?

Det er kun ved den genvej, jeg har oprettet med ny link til til placering (URL) der er problemer ?

Syntes det er rart at have den på skrivebordet, så måske en person har en løsning ?
Avatar billede double-g Juniormester
17. marts 2013 - 20:25 #1
Er problemet det samme, hvis du laver genvejen ved at tage fat i ikonet i venstre side af adresselinjen i Firefox og trækker den ud på skrivebordet med musen?
Avatar billede Andershoegh Seniormester
17. marts 2013 - 21:05 #2
Ja det giver det samme problem.

Jeg fandt dog ud af, at der ikke er noget problem, hvis jeg laver genvejen før jeg enten logger på som privat eller erhverv

http://www.e-boks.dk/

Her fungerer det fint nok.

Evt det hænger sammen med noget sikkerhed.

Hvordan virker det hos dig, hvis du enten laver genvejen efter du har logget på som privat .f.eks.

Hvis det giver samme problem er det sandsynligvis ikke noget der kan ændres og du kan lægge et svar :-)

Ps. Syntes aldrig min pc har kørt så godt som nu, uden Windows og med openSUSE 12,3
Avatar billede double-g Juniormester
17. marts 2013 - 21:57 #3
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med at teste, da jeg slet ikke bruger eboks, men når det virker at lave et link til forsiden, så tyder det klart på at de ikke laver en korrekt redirect, når du forsøger at gå til en den gemte session, uden at være logget ind.

Og det er der ikke rigtigt noget at gøre ved. Bortset fra at lave linket direkte til forsiden, som du allerede selv har regnet ud.

Jeg er også rigtig imponeret over hvor stabilt et OS de har leveret med 12.3 i forhold til da de frigav 12.2. og KDE 4.10 har en rimellig stor "lækkerhedsfaktor"
For slet ikke at nævne hvor hurtigt opstarten går. Man skal faktisk lede rigtigt længe efter de anmeldere, der kan finde særlig mange kritikpunkter.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
18. marts 2013 - 08:12 #4
Det er ikke noget der rigtig betyder noget nu  Kun et spørgsmål om et klik nu, hvor jeg fandt ud af at

http://www.e-boks.dk/. virker.

Du behøver ikke bruge e-boks for lige at teste det.

Det er for at komme til den side, hvor man skal taste koden beskeden kommer.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
18. marts 2013 - 08:33 #5
Jeg kan godt logge ind.  Du behøver ikke bruge tid på det.

Beskeden med cookkies . Kommer hvis genvejen bliver lavet et trin længere end her http://www.e-boks.dk/.

Jeg laver den bare derfra . Så nu var det bare mere nysgerrighed end vigtighed.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
18. marts 2013 - 19:26 #6
Det er nu muligt at logge ind fra skrivebordet, hvad det ikke var da spørgsmålet blev oprettet.

Jeg fik også lært en nemmere måde at lave genveje på fra Firefox, jeg helt sikkert vil komme til at bruge mange gange.

Jeg er er også imponeret over så hurtigt 12,3  starter op, men troede det havde noget at gøre med, at der nu kun var et styresystem på min pc.
Ved dog ikke om det overhovet har en betydning.

Så du må alligevel gerne bruge lidt tid til at lægge et svar :-)

Nu hvor problemet i praksis er løst
Avatar billede double-g Juniormester
18. marts 2013 - 21:23 #7
Nej, antallet af forskellige operativsystemer har kun indflydelse på hvor mange forskellige linjer, der er at vælge mellem på GRUB2 opstartsskærmen.

Når først du har valgt, så er det udelukkende op til det valgte system hvor hurtigt det starter.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
19. marts 2013 - 22:09 #8
Ikke for at irritere, men fordi jeg gerne vil vide det.

Mener du heller ikke at det kan have haft en betydning, at 12,3  nu har fået ca dobbelt så meget plads på harddisken.  Måske ikke lige på opstarten, men evt den måde programmet virker på. ?

Jeg syntes ikke harddisken knager eller larmer nær så meget nu ?

Jeg er stolt af mig selv, da jeg nu kun har lovligt software  :-)