Avatar billede Christionjes Praktikant
18. marts 2013 - 16:29 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Computer starter, men der forbliver sort skærm.

Hej

Jeg har en hp pavillion Entertainment pc.
Efter en opdatering i windows 7, og computeren skulle genstarte, så startede den op, men skærmen forblev sort..

Den har så gjort det lige siden, altså når jeg tænder den så bliver skærmen ved med at være sort, uden at vise noget som helst..

Har prøvet at tage harddiskene ud, og starte den med en harddisk som jeg ved virker, men der forblev skærmen også sort.. :(

Har i nogle forslag??

Venlig hilsen Frederik
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. marts 2013 - 16:52 #1
Prøv anden skærm.

Du bør kunne få billed helt uden HDD.
Avatar billede Christionjes Praktikant
18. marts 2013 - 17:03 #2
Jeg har prøvet og sætte den til fjernsynet via hdmi, men der skete heller ingenting :(

Synes nemlig også der burde komme noget frem på skærmen selvom hdd er i stykker..
Avatar billede cyberspace Nybegynder
18. marts 2013 - 17:11 #3
Hvis det var mig kunne jeg godt have lyst til at resette bios
for at se om det kunne vække pc til live

http://www.youtube.com/watch?v=Pdp_L5IxaNI
Avatar billede Christionjes Praktikant
18. marts 2013 - 17:37 #4
nu er jeg ikke den største it nørd, og har aldrig været inde ved motherboarded, så ved ikke liige hvordan jeg kommer ind til det? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2013 - 17:41 #5
Og hvor længe har du haft den?
Kunne måske være du skulle gøre dette samtidigt med:
http://spywareinfo.dk/tip-og-tricks/rens_taern.htm
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. marts 2013 - 17:44 #6
#4 Det bør du kun give dig i kast med hvis du er fingernem, det er ikke altid så nemt på en bærbar.

Jeg kunne godt tænke mig du prøvede det analog stik din bærbar sikkert har, sammen med en pc-skærm.

Du er indtil vi ser et skærmbilled, bedre tjent med HDD ligger ved siden af (så laver den ihf ingen ulykker).
Avatar billede cyberspace Nybegynder
18. marts 2013 - 17:45 #7
var hvist lidt hurtig - har jeg ret hvis din pc er en bærbar...?

så er det lidt mere bøvlet og ikke lige noget der kan anbefales uerfarende at rode med - noget nemmere hvis det er en stationær

men måske ande har en brugbar vejleding Christionjes kan prøve at bruge/følge
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2013 - 17:47 #8
Hov der hoppede jeg da også i med begge ben :-)
Avatar billede Christionjes Praktikant
18. marts 2013 - 17:55 #9
ja det skal lige siges at det er en bærbar :)
Og det der med at komme ind til  motherboarded, det har jeg droppet, tror jeg kommer til at ødelægge mere end jeg reparer...

Men det jeg skal gøre er at tage begge harddiske ud, og så sætte den til en computerskærm? :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. marts 2013 - 17:59 #10
Nææ, blot lægge den på bordet og lade den ligge.

Skærmbilled har første prioritet og der er HDD mere til skade end gavn.

Hvilken pc model har du helt præcist ?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2013 - 18:40 #11
Prøv at udtage dit batteri.
Tryk og hold startknappen nede i 30 sek.
Genmonter og prøv at tænde igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2013 - 19:17 #12
Ps forsysningen skal også udtages når du laver strøm trikket.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2013 - 19:18 #13
Strømforsyningen skulle der stå.
taste fejl er gratis i aften ;-)
Avatar billede haverslev Novice
18. marts 2013 - 19:29 #14
Den hp pavillion Entertainment, skulle vel desværre ikke være en af DV6000/9000 modellerne ?
Avatar billede Christionjes Praktikant
18. marts 2013 - 20:45 #15
Mange tak for forslagene, ,men ingen af dem har hjulpet desværre :(
Kan det være bundkort eller noget andet som er brændt sammen i computeren? Blæseren har nemlig været træls i lang tid :)

Det er en HP Pavillion DV7
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2013 - 06:25 #16
Ja hvis blæseren stort set har kørt for fuld skrald næsten med det samme, så er blæseren sikkert stoppet med skidt.
Ser måske sådan ud?
http://us.123rf.com/400wm/400/400/teena13/teena131005/teena13100500013/7071172-laptop-dirty-fan.jpg
Og så køler den jo ikke meget.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. marts 2013 - 11:20 #17
Hvis du har prøvet med en ekstern pc-skærm (HDD på bordet) uden held, så nærmer du dig nyt bundkort, hvilket i praksis nok betyder ny pc.

Der er desværre mindre muligheder for at fejlsøge/reparere når det er en bærbar (med mindre man er yderst fingernem).
Avatar billede Christionjes Praktikant
19. marts 2013 - 15:30 #18
ja er også bange for at det er  bundkortet som er brændt af..

Så  må nok bare ud og finde en ny pc så :(
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2013 - 15:48 #19
Jeg har en HP Dv6 som kørte med sort skærm i ca 5 sek, og lukkede herefter ned.
Lige meget hvad jeg gjorde, så lavede den dette nummer.
Jeg kiggede så tråde gennem, og fandt en med et lidt specelt trick.
Vedkommende havde afmonteret battteri harddisk og ram på sin bærbar.
Herefter tændte han sin ovn og satte den på ca 80 grader.
Når ovnen var varm blev pc sat ind i ovnen i ca en time.
Efter en time blev disk ram og harddisk sat i og pc startede med billede.
Dette afprøvede jeg også med held på HP DV 6 modellen, og den har kørt i ca halvandet år herefter, så helt tosset var det nu ikke ;-)
Skal dog lige sige at jeg fik renset blæsesystemet grundigt, så den ikke kørte varm bagefter. Temp efter rengøring ca 65 grader, så det er ok for en bærbar.

Måden jeg rensede på var denne:

Rense blæser i bærbar: Man skal bruge trykluft på dåse.
En støvsuger.
Noget til at fiksere blæser vingen med (jeg brugte en kontor clips)

Udtag alt strømmen fra den.
Udret clipsen så den kan blokere vingen og helst selv sidde fast.
Sæt mundstykket fra støvsuger i bunden hvod blæser suger ind.
Pust så ind der hvor blæser normalt puster ud.
Du kan hvis du er omhyggelig på den måde få skidtet ud uden at skille den ad.
Avatar billede Christionjes Praktikant
19. marts 2013 - 15:53 #20
Det kunne jeg da prøve, lyder godt nok lidt underligt :D

Men min den går ikke ud igen, den står bare tændt uden der sker en dyt :(

Men det bliver nok først i morgen at jeg kan prøve dit trick, men skal nok vende tilbage når jeg har prøvet :)
Avatar billede haverslev Novice
20. marts 2013 - 09:12 #22
Tricket med varme/ovn/loddekolbe osv. for at redde grafikfejl, skyldes denne fejl, dog har jeg ikke set den på DV6 og DV7 maskinerne, kun på DV6000 og Dv9000 - men her er et link til det

http://techmind.dk/pc-og-labtop-hardware/sort-skaerm-pa-hp-pavailion-dv9700/
Avatar billede Christionjes Praktikant
20. marts 2013 - 12:05 #23
nu har jeg så skilt den helt fuldstændig ad og sidder så med motherboarded..

Er er der noget jeg kan tjekke, eller skal jeg bare prøve at smide den i ovnen i en time? :D
Avatar billede 220661 Ekspert
20. marts 2013 - 15:53 #24
Jeg har da ikke skrevet du skulle splitte den fuldstændig ad??
Læs lige #19 igen.

Jeg skrev du kun skulle udtage harddiek ram og batteriet, og så sætte den i ovnen.

Men prøv det, og når tiden er gået, så monter batteriet til bundkortet, hvis muligt, og skærmen, og se om du kan få billede.
Jeg har set i de videoer der omhandler DV6000 og 9000 modellerne at han tjekker grafikken inden han samler den.
Avatar billede Christionjes Praktikant
20. marts 2013 - 19:21 #25
Ja jeg ved godt at du skrev at jeg kun skulle fjerne batteri, hdd og ram... Men læste bare at der er mange svage plastik komponenter i pc'en, som ikke kan tåle særlig meget varme :-)

Og fejlen skulle være på bundkortet, så det vil jeg prøve :-)
Avatar billede Christionjes Praktikant
24. november 2015 - 14:43 #26
Lukket