Avatar billede soerenburesoe Nybegynder
19. marts 2013 - 13:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

2 laptops til at udveksle data i realtime men hvordan ?

Hejsa,

Har brug for en løsning hvor en  laptop er 25 meter fra den anden og kan vise data i feks. et regneark i realtime og kan arbejde i samme ark.

Hvad skal der til af hardware til denne løsning ?

Der er ikke internet tilstede hverken via opkobling eller trådløst (3G) osv...
Avatar billede claes57 Ekspert
19. marts 2013 - 14:31 #1
en router med wifi - den behøver ikke være tilsluttet internet, så er det bare et lokalt netværk.
Og der er mange programmer til formålet, fx teamviewer.
Avatar billede soerenburesoe Nybegynder
19. marts 2013 - 14:53 #2
Hej claes57

Tak for Info ved du om teamviwer giver mulighed for at arbejde / vise data i samme regneark i realtime uden forsinkelse ?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. marts 2013 - 14:58 #3
det går fint - specielt når I ikke skal omkring internettet, men kører lokalt. Den af de to maskiner med laveste skærmopløsning bestemmer billedet på begge maskiner.

Som firma skal teamviewer betales - det er gratis for private.
Avatar billede jokkejensen Novice
19. marts 2013 - 15:22 #4
Brug google docs til Collaborative Editing, eller aktiver det i excel arket og del filen, det er da meget skønnere imo.

Muligt siden office 2007

Det er desuden pisse besværligt at være 2 om at styre mus og keyboard gennem teamviewer, eller, man skal lave det samme. Man kan ikke arbejde samtidigt, men kun se hvad den anden bruger gør. Godt til support, men ik til at arbejde flere i et dokument.
Avatar billede soerenburesoe Nybegynder
19. marts 2013 - 15:25 #5
Hej igen tusind tak for Info.  Det må prøves - ved du om følgende set up vil kører på lokalt netværk via routeren og teamviwer:

1 laptop som udveksler data / kan arbejde i f.eks. regneark ?
2 laptop som udveksler data / kan arbejde i samme regneark som laptop 1 og sync disse i realtime
3 laptop som monitorer og kan vise data i regnearket som laptop 1+2  arbejder med ?

Alle med WiFi opkobling til routeren
Avatar billede soerenburesoe Nybegynder
19. marts 2013 - 15:30 #6
Hej jokke

Opkobling til internettet er ikke en mulighed
Avatar billede jokkejensen Novice
19. marts 2013 - 17:00 #7
Nej så brug http://www.tildemark.com/sharing-a-workbook-in-excel-for-simultaneous-edit-or-collaboration/

Altså lav et netværksdrev på en af dine bærbare, eller nas, og del dokuemntet, så er det "realtime" på begge pc'ere.
Avatar billede soerenburesoe Nybegynder
19. marts 2013 - 21:04 #8
Ok jeg må bruge lidt mere tid på det.  Hvilken NAS server vil du anbefale til dette lille projekt - gerne med mulighed for at koble en printer til den.

Tak for meget hurtig feedback og brugbar Info :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
19. marts 2013 - 21:26 #9
som sådanne, så kan du bruge en tredie bærbar/stationær som nas og printer-styrer. Så har du 100% mulighed for let at tilføje ny printer, og ekstra diske.
En nas er mere låst i opsætning.
Avatar billede soerenburesoe Nybegynder
22. oktober 2014 - 10:04 #10
Fandt ingen løsning og det er heller ikke relevant mere
Avatar billede soerenburesoe Nybegynder
22. oktober 2014 - 10:04 #11
Fandt ingen løsning og det er heller ikke relevant mere