Avatar billede zeptic Nybegynder
20. marts 2013 - 07:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

GPO rapport i HTML-format

Jeg eksporterer GPO'er til xml med følgende kommandoer (powershell på win2008):

Import-Module GroupPolicy
Get-GPOReport "<navn på GPO>" -reporttype xml -path c:\temp\out.xml

Efterfølgende manipulerer jeg XML-filerne, men bibeholder XML-strukturen. Disse filer vil jeg gerne fremvise i HTML-format (helst med samme styling som man får med kommandoen: Get-GPOReport "<navn på GPO>" -reporttype html -path c:\temp\out.html), men har store problemer med at få gjort dette.

Jeg havde forestillet mig at der fandtes en funktion/tool fra Microsoft, der kunne lave denne transformation fra XML til HTML, men jeg har ikke været i stand til at finde et sådan. Kan nogle hjælpe med at finde et sådan tool? Alternativt den XSL/XSLT som Microsoft benytter (med beskrivelse af hvordan man benytter en sådan XSL/XSLT til at komme fra XML til HTML). Eller som yderligere alternativ en hjemmelavet XSL/XSLT som kan benyttes.

Bemærk, at jeg ikke har adgang til DC-serverne, men udelukkende har læse-adgang i udvalgte OU'er.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. marts 2013 - 09:58 #1
Hej.

  Har du set denne: http://www.w3schools.com/xsl/xsl_transformation.asp

  Vi bruger noget lignende til at omdanne XML til HTML-visning af bilag.

De bedste hilsner
Avatar billede zeptic Nybegynder
20. marts 2013 - 10:25 #2
Ja, jeg har kigget på div. tutorials vedr. XSL/XSLT og har også prøvet at lege lidt med det, men har ikke været i stand til at få noget brugbart frem.
Avatar billede zeptic Nybegynder
26. marts 2013 - 08:32 #3
Jeg tror jeg har oprettet spørgsmålet i en forkert kategori. Jeg lukker det derfor og starter det op i en anden.
Avatar billede zeptic Nybegynder
26. marts 2013 - 08:34 #4
Spørgsmålet er nu oprettet her: http://www.eksperten.dk/spm/978839