Avatar billede mr.malmros Juniormester
21. marts 2013 - 12:10 Der er 5 kommentarer

Erstat "þ" i batch

Hej Eksperter.

Jeg har en mappe med filer der generes fra et debitorsystem. Summen af transaktionerne bliver lagt ned i filerne med komma som separator.
Problemet er at systemet bruger þ som tekstkvalificator istedet for ".
Jeg skal bruge en kommando eller et lille program som kan udskifte disse fra batchfil.
Jeg har prøvet med FART, men det har ikke þ i sit tegnsæt tror jeg.

Tak for hjælpen
Avatar billede mr.malmros Juniormester
04. september 2014 - 13:36 #2
Det er derhenne af, men hvordan får jeg den til erstatte tegnet þ, som ikke er en del af tegnsættet?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. september 2014 - 14:00 #3
prøv at åbne filen med en hex-editor. Så kan du se værdien (i hex) af tegnet, og få det tastet ind.
Avatar billede mr.malmros Juniormester
04. september 2014 - 15:24 #4
hvordan erstatter jeg hexværdierne fra en batchfil? Det skal lige nævnes for en god ordens skyld at styresystemet i mellemtiden er opgraderet til win 7, men stadig ingen administratorrettigheder.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. september 2014 - 15:38 #5
du har talrækken
0123456789abcdef
dækkende tal fra 0 til 15
Hvis hex viser fx d8, så er det d (altså 13) * 16 + 8 = 216