Avatar billede endurancel Novice
25. marts 2013 - 20:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Er der strøm på? Hvordan kontrolleres det remote?

Hej
Hvis jeg gerne vil kontrollere om der er strøm på vores sommerhus (i udlandet), så tænkte jeg at jeg kan kontrollere om internettet er kørende...
Kan man det? Evt pinge routeren, eller kan man bruge et program?
Hvis man evt skal pinge, hvordan gør man - og kan man sikre at ip er den samme?

Hilsen
Endurance
Avatar billede RogerWilco Seniormester
25. marts 2013 - 20:51 #1
Hvis det er med en almindelig ADSL-router, kan du prøve, om den kan sættes op til at svare på ping.

Hvis ja, kan du evt. også se, om den kan sættes op til at bruge dynamisk DNS, dvs. løbende sende oplysninger om IP-adressen til f.eks. DynDns eller FreeDns - så kan du registrere routeren som server under deres DNS, og dermed pinge på navn i stedet for IP-adresse.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2013 - 22:12 #2
Man kan købe udstyr der virker over sms. Her kan man tænde og slukke for varme hvis dette ønskes. Man vil få alarm hvis strømmen går. Udstyret kan også fungere som tyveri alarm.
http://www.innoshop.dk/product.asp?product=4
Avatar billede endurancel Novice
27. juli 2014 - 18:02 #3
lukket