Avatar billede prefalch Praktikant
29. marts 2013 - 10:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows 8 firewall

Jeg kan ikke starte den indbyggede firewall i Windows 8.  Har haft kontakt med Microsoft, og deres eneste løsning var at formatere og gen installere. Det et et ernormt arbejde på min maskine, så jeg tænkte om der var en måde at snyde windows 8 til at tro at den firewall jeg bruger, Comodo, er den indbyggede.
Problemet er at når jeg skal opdattere f.eks. HP printcentral så kan jeg ikke komme til det fordi jeg fåe en fejlmed. at det ikke kan lade sig gøre fordi windows firewall ikke er slået til
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2013 - 10:56 #1
hvis du fjerner comodo helt og genstarter, så burde du kunne starte win firewall.
hvis du vil styre firewall, så http://www.sphinx-soft.com/Vista/order.html
der er en free version (husk at vælge korrekt 32/64 bit) hvor du kan styre windows firewall (lidt irriterende de første dage til den er oplært)...
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2013 - 11:29 #2
Skriv services.msc i startmenu's søgefelt, eller kør. Prøv at rulle ned i Tjenester til Windows firewall, klik på Windows firewall, klik på Start

http://i.imgur.com/YMkDoJN.png
Avatar billede prefalch Praktikant
29. marts 2013 - 11:47 #3
Jeg installerede Comodo fordi jeg ikke kunne få windows firewall til at virke efter opgradering fra windows 7 til 8.
Avatar billede prefalch Praktikant
29. marts 2013 - 12:01 #4
peterolsen123 det virkede ikke, fik en fejl: fejlkode 5, hvilket ikke siger mig niget
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2013 - 18:17 #5
Hvad har du som sikkerhedprogram. Prøv at scanne med malwarebytes FREE. En del af dem med dette problem, har haft malware på computeren.
http://www.it-artikler.dk/2011/05/31/hjlp-til-at-fjerne-virus-spyware-malware/

Men jeg kan ikke finde ud af,om du VIL havde Windows firewall til at starte, eller du vil bruge Comodo firewall.

Microsoft fix it
http://support.microsoft.com/mats/windows_firewall_diagnostic/en-us
Avatar billede prefalch Praktikant
29. marts 2013 - 18:40 #6
Det er fordi jeg gerne vil have windows firewall til at virke så jeg kan komme til at opdattere.

Fix it virker ikke på windows 8, så vidt jeg kan se

Har scannet med malwarebytes tidligere da problemet opstod og den finder ikke noget
Avatar billede prefalch Praktikant
13. april 2013 - 14:31 #7
xx