Avatar billede peterpeter Seniormester
26. april 2013 - 13:02 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort virker ikke - hvordan kommer jeg i windows

Kære alle - kan i hjælpe mig ?
Min søsters computer er begyndt at flimre på skærmen.

Der er intet galt med skærmen.
Så tog jeg grafikkortet ud og satte VGA stik i motherboardets VGA stik.
Nu virkede skærmen.
Men:
Jeg kan ikke komme ind i windows !
Der startes hele tiden med "Windows fejlgenoprettelse" - fordi der lige pludselig er sket hardware ændringer !!!
Fejlsikret tilstand, windows normalt..... Intet hjælper.

Hvad skal jeg gøre ?

Hvordan får jeg Windows til at acceptere at der nu ikke er noget grafikkort i, men det er motherboardets fra nu af ?

Kan jeg angive noget i bios eller er der en måde at komme ind i Windows ?
(den når lige at skrive Microsoft corporation før den genstarter)

Pc: Acer aspire m3100 med Windows vista
Grafikkort der ikke virker: Nvidia geforce 8500 gt

På forhånd tak

/Peter
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. april 2013 - 13:39 #1
Hej.

  Boot til fejlsikret tilstand, evt. uden netværk. Gå ind i Enhedsgåndtering og fjern de henvisninger til grafikkort, du kan finde (undtagen Standard VGA) og genstart - så burde den detektere på ny og installere brugbare drivers.

De bedste hilsner
Avatar billede peterpeter Seniormester
26. april 2013 - 13:53 #2
Kan ikke...
His jeg booter i fejlsikret tilstand, starter den forfra og går ind i  "Windows fejlgenoprettelse"

Har prøvet alle kombinationerne....
Kan ikke komme ind i Windows !!!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. april 2013 - 14:57 #3
Prøv at boote fra Windows-DVD og kør en reparation.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. april 2013 - 15:55 #4
Afmonter strøm fra pc.
Prøv at fjerne det lille bios battri på bundkortet i ca 15 minutter.
Tryk på startknappen et par gange så bundkortet aflades.
Genmonter battri og strøm. Tænd pc.
Kan du så komme igennem?
PS du skal med sandsynlighed ind og rette til i bios med boot rækkefølge, og tiden er også forkert.
Avatar billede SciXT3CH Nybegynder
26. april 2013 - 16:48 #5
Hvis intet virker så prøv evt. at sætte en ny harddisk i, med et styresystem som virker.
Avatar billede peterpeter Seniormester
27. april 2013 - 01:16 #6
Tak for jeres indlæg.....

Mine svar:
1. Har ikke Windows DVD'en
2. (220661) Lyder fornuftigt, det vil jeg prøve...
3. Det er ikke harddisk og styresystem der er problemet

Tak for jeres engagement...

Jeg arbejder videre...
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. april 2013 - 10:42 #7
Så bør du nok arbejde lidt på at skaffe en Windows - det vil højst sandsynligt ikke være sidste gang i din tilværelse, du får brug for at køre en reparation.
Avatar billede peterpeter Seniormester
30. april 2013 - 10:33 #8
Hej Hej

Jeg prøvede at afmontere strøm/batteri på motherboard. Det hjalp ikke.

Computeren kan godt starte op helt normalt og jeg kommer også ind i menu'en: Start i fejlsikret tilstand, normal tilstand etc. etc.

Men når jeg så skal ind i Windows  -
(den når lige at skrive Microsoft corporation med Windows farver, før den genstarter)
- går den ind i  "Windows fejlgenoprettelse" og jeg skal indsætte Reparations DVD !!
...som jeg ikke har

Problemet er altså, at Windows ikke vil starte, når nu det oprindelige grafikkort ikke sidder i (virker)...

Er der ikke en bagvej, man kan komme ind i Windows og rette dette ?? Angive at grafikkort er std. motherboard ???

På forhånd tak for hjælpen....

/Peter
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. april 2013 - 10:38 #9
Som nævnt ovenfor i #3: Find en Windows-DVD, boot op på den og kør en reparation.
Avatar billede sonalias Seniormester
30. april 2013 - 11:17 #10
Sæt grafikkortet i, igen men brug det på bundkortet, så vil du ikke have hardware ændringer. Start windows op og slet dit Grafikkort og reboot. Så burde du kunne køre på MB GPU.
Avatar billede peterpeter Seniormester
30. april 2013 - 11:45 #11
Sonalias !
AArrhh... Det lyder som en god idé ;-)

Glimrende... Jeg prøver når jeg kommer hjem.

Frygter dog lidt, at den stadig fejler - fordi grafikkortet ikke længere virker !!
Men - bedste idé indtil nu ;-)

Tak - Hav en vidunderlig dag

/Peter
Avatar billede peterpeter Seniormester
08. maj 2013 - 14:56 #12
Virkede ikke...

ØV !

Nogen der har en endnu bedre idé

TAK
Avatar billede peterpeter Seniormester
28. maj 2013 - 20:19 #13
Okay kære alle

Nu har jeg pillet harddisken ud for at kopiere alle billeder og dokumenter over på min egen computer.
Så formaterer jeg og installerer Windows på ny...

MEN - Når jeg tilslutter harddisken, kan jeg ikke se nogle filer !!!
Arhh....
Er det fordi min søster havde kode på sin Vista ?? - I givet fald, hvordan får jeg adgang til filerne på harddisken ???

Hjælp....
Avatar billede peterpeter Seniormester
30. maj 2013 - 10:14 #14
Droppede "Sandberg" sættet....
Satte min søsters HD i min egen Win7 maskine.
Startede op.

Win7 sagde der var HD fejl og begyndte at rette den.
(Det tog meget lang tid !!!)
Men efterfølgende genstartede jeg og nu kunne jeg se alle filer. Har kopieret dem over på en USB harddisk.
Nu samler jeg min søsters pc og formatterer HD - og så intallerer jeg Windows 7.

Tak for hjælpen alle sammen.
Avatar billede peterpeter Seniormester
30. maj 2013 - 10:14 #15
Ligger i et svar - dem der vil have point ?

Tak alle sammen
Avatar billede peterpeter Seniormester
02. marts 2015 - 14:29 #16
Så lukker jeg.