Avatar billede m0rfar Nybegynder
26. april 2013 - 14:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Nyt batteri vil ikke lade

Hejsa

Pc: Asus U31Jg
    BIOS-dato 10/25/2010
    BIOS-version U31Jg.203

Jeg har netop anskaffet mig et nyt batteri. Da jeg selvforskyldt smadret det andet ved at bruge en anden strømforsyning end min egen da jeg havde glemt den og var væk i 14dage. Derefter var der ikke mere i det gamle batteri. Jeg prøvede at komme det i fryseren dog uden held.

Nye batteri info:
Batteri model no: CS-AUX35HB Part nr. A32-u31, A42-U31
Rating: 14.8VDC 6600mAH 97.68Wh li-on

Mit problem er at jeg ikke kan få det til at lade på min computer. Men jeg kan sagtens få det til at lade på min kærestes com uden problemer så det må jo betyde at det ikke er batteriet det er galt med men nærmere forbindelsen mellem batteri og computeren. Ret mig hvis jeg tager fejl.

Dertil skal også lige siges at jeg har brugt det uden problemer efter første ladning fra den anden computer så jeg får strøm fra det. Men jeg kan bare ikke lade det op fra min egen computer.

Mit spørgsmål er så hvordan kan jeg fixe dette problem? Og kan jeg selv eller skal jeg have den til eftersyn?

På forhånd tak.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. april 2013 - 14:42 #1
Dit batteri må være ens med din kærestes.
Mit gæt er du heller ikke kan lade din kærestes batteri, right ?
Avatar billede m0rfar Nybegynder
26. april 2013 - 14:51 #2
Ja det kan jeg ikke. Vi har 3 forskellige batterier et på 4400mAH og et på 5800mAH(Gammelt) og det nye på 6600Mah.

Det er bare mystisk at jeg at godt kan bruge strømmen fra batterierne men ikke få lov til at lade det op fra min egen com.
Avatar billede thov Forsker
26. april 2013 - 16:39 #3
Det er ikke så mystiskt, for ved at tilslutte den forkerte lader, har du ødelagt computerens regulator.

Det er vel også sådan, at computeren ikke kan køre på strømforsyningen alene - altså uden batteri.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. april 2013 - 17:16 #4
Lige præcis #3
Jeg skulle blot ha det med batteriet bekræftet før jeg ville aflevere den dårlige nyhed.
Avatar billede m0rfar Nybegynder
26. april 2013 - 17:20 #5
jow den kan sagtens køre uden batteri i. Okay hvordan får jeg så det ordnet og hvad koster sådan noget? Altid noget det ikke er batteriet jeg skal til at sende retur.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. april 2013 - 17:40 #6
Den forsyning du så brugte midlertidigt leverede en højere volt end den som du har nu ikke?
Det har regulatoren ikke kunnet klare, og registrerer derfor ikke batterierne du har i.
Om den så er en fysik del på bundkortet eller en del der er monteret med stik kan jeg ikke oplyse om. Kan være de andre ved mere om dette.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. april 2013 - 18:02 #7
Her kan man se et ladestik med nogle komponenter på
http://www.pcservicecenter.dk/reparationer/udskiftning-af-ladestik.aspx
Formoder at regulatoren  måske er en del af disse.
Men der er forskel fra pc til pc,hvordan de er opbygget, og en reparation vil helt sikkert ligge mellem 1000 til 1500 kr.
Spørg om et tilbud på reparationen.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. april 2013 - 08:27 #8
Ja batteriet havde nu været billigt sluppet.

Rep er nødvendig og prislejet #7 er inde på er ikke helt skævt.
Mit bud vil være 1000-2000 kroner alt efter mærke og reparatør.
Avatar billede m0rfar Nybegynder
27. april 2013 - 13:47 #9
#6 jamen jeg kan godt se batterierne når de er i. og den kan sagtens køre på batteri bare ikke lade det op. Men det passer meget godt med besvarelsen. Ergo må det betyde service efersyn.
Avatar billede m0rfar Nybegynder
22. november 2014 - 12:19 #10
P