Avatar billede ThomasOdense32 Nybegynder
26. april 2013 - 17:57 Der er 6 kommentarer

Ultrabook

Hej alle

Jeg er på jagt efter en ultra book med windows 7 og minimum en 15" skærm. Jeg synes det er helt umuligt af finde. Alle er med windows 8 og har hørt at det nærmest er umuligt at installere windows 7 på en sådan computer.

Nogen der ved hvor jeg kan finde en ultrabook med windows 7? :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. april 2013 - 19:48 #1
Tja - så må du jo "nøjes" med 15 tommer: http://www.pcworld.dk/art/222283/stortest-den-bedste-og-laekreste-ultrabook-med-windows-7

Men hvor bliver man da efterhånden træt af at høre på "Windows 8 er noget gøgl, jeg vil have min Start-knap". Det var da en glimrende lejlighed til at lære lidt nyt, når du alligevel skal have ny laptop? Jeg har kørt Win8 både på job og privat i godt et års tid nu. Bevares, der er nogle ting, man skal vænne sig til, men sådan er det med alt nyt.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. april 2013 - 08:02 #2
Windows 8 er noget gøgl, jeg vil have min Start-knap (eller rettere Win 7)

PS.
Jeg er fløjtende ligeglad hvilket OS folk foretrækker, det må de da selv om (selv CRKrog som tilsyneladende er glad for Win8).

""Man"" bliver efterhånden træt af folk, der brokker sig over andre ikke kan li samme OS som de selv gør.

Det er da en glimrende lejlighed til at lære lidt om hvor forskellige folk og deres behov/ønsker er.

;-) *G*
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. april 2013 - 10:48 #3
#2
Slap da af, der er ingen, der nævner nogen præferencer her. Både privat og jobmæssigt bruger jeg Windows fra XP til 8 og lidt Linux ind imellem.
Det, jeg opponerer imod, er et valg af hardware, der (tilsyneladende) ikke er skabt med tanke på bagudkompatibilitet, hvorefter man med vold og magt skal have det til at trille på et ældre OS.
Kan man ikke leve med de udfordringer en sådan nedgradering vil medføre, må man jo se på de nye muligheder og begrænsninger.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. april 2013 - 12:12 #4
#3
Jeg er helt afslappet, mere end du aner hehe.

Jeg ville blot vende dine udsagn om og hygge drille dig lidt, læg mærke til min slutning.  :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. april 2013 - 12:23 #6
Læg mærke til IPS og ikke TN panel i skærmen.