Avatar billede aejsing Nybegynder
29. april 2013 - 21:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ordliste i LaTex

Hej

Jeg ved at lave en ordliste/begrebsliste manuelt i LaTex. Grunden til det gøres "manuelt" er, at den henter listen fra en større database, hvor jeg kan programmere koderne fra Tex ind i den (foran ordene osv.).

Spørgsmålet går på hvordan får jeg lavet listen, så den ligner dette eksempel:
http://billedeupload.dk/?v=YCzKs.jpg

Listen vil gå over flere sider, så jeg er tvivl om hvorvidt det ville være logisk at lave en tabel?

Hilfe please.
Avatar billede aliaz Nybegynder
30. april 2013 - 13:54 #1
Hvis du alligevel laver en masse manuelt, ville jeg lave en longtabel (bliver pæn over flere sider).

Med p{Xcm} i stedet for c, l eller r i din "tabelpreamble" kan du let justere de afstande du ønsker.

Alternativt er der jo pakker som Glossaries, der kan lave automatiske lister.
Avatar billede aejsing Nybegynder
06. maj 2013 - 11:13 #2
Jeg synes ikke, at jeg kan få et resultat der ligner det billeder, som er vist i mit link. Har du mulighed for at give et eksempel på kodestrukturen?
Avatar billede aejsing Nybegynder
07. maj 2013 - 10:16 #3
Det lykkedes! Det var blot en simpel fejl40! @aliaz; Kan du ikke give et svar som løsning, så jeg kan tildele point?
Avatar billede aliaz Nybegynder
07. maj 2013 - 15:40 #4
Synes også det burde være muligt ud fra min kommentar :)

Tak for point!