Avatar billede kasbas91 Nybegynder
05. maj 2013 - 08:19 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

hej jeg overvejer at købe en asus bærbar med windows 8, skal bruges mest til at kode på?

Hey

jeg ved ikke helt om det er den korrekte kategori, den ligger under :)

Jeg overvejer at købe denne bærbar:
http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt/notebook?navn=asus-b%C3%A6rbar-computer-s400ca-ca002h&id=0-4404230800

men er den god nok, den skal bruges mest til at kode på, så den skal kunne køre nogle programmer, fx Zend Studio og måske en virtuel maskine samtidig, kan den godt det uden problemer ?

jeg skal ikke bruge den til at spille på...
05. maj 2013 - 08:25 #1
Generelt mht. WIN8 ->
www.eksperten.dk/guide/1552
Avatar billede kasbas91 Nybegynder
05. maj 2013 - 08:30 #2
okay det vil jeg da tage et kig på, hvis jeg køber en med win 8 :)
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2013 - 09:27 #3
Avatar billede kasbas91 Nybegynder
05. maj 2013 - 09:28 #4
tak for det, men er denne bærbar god nok til en masse programmer åbne og til at kode på.. :)
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2013 - 09:46 #5
Lige en til
http://www.alt-til-windows.dk/?Windows8

Den er har en ret lille skærm og tastetur, jeg vil nok selv havde en, der var lidt større at arbejde på.

CPU'eren er I3 intel, det er ikke den hurtigeste CPU'er. Med en clockfrekvens på 1,8 bliver det, nok den ikke nemt, at havde en hel programmer kørende på en gang. RAM er der nok af så du kan godt havde en masse programmer åbne på en gang - meeeeen det vil nok kræve tålmodighed at arbejde med dem.
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2013 - 09:48 #6
en hel del programmer kørende på en gang.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. maj 2013 - 10:05 #7
Hej.

  Med en Intel Core i3-3217U-processor på 1.8 GHz og 4 GB ram ville jeg nok ikke selv have tålmodighed til at arbejde med virtuelle maskiner. Den kan sagtens afvikle et par programmer simultant, men ikke virtualiseringen - der mangler den både RAM og CPU.

De bedste hilsner
Avatar billede kasbas91 Nybegynder
05. maj 2013 - 10:17 #8
det er også kun lige en gang i mellem jeg skal køre det i fx ie 7/8 i en virtuel maskine for at tjekke tingene også virker der..
ellers skal jeg have nogle hjemmesider åben og et program måske 2..
Avatar billede kasbas91 Nybegynder
05. maj 2013 - 10:27 #9
Avatar billede kasbas91 Nybegynder
05. maj 2013 - 10:43 #10
Avatar billede sadolin1978 Novice
05. maj 2013 - 10:52 #11
lidt i samme prisklasse som din samsung

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=708500010&gruppe=pcnotevision

men når du køre en viretuel maskine veller jeg enten vælge samsungen eller denne
Avatar billede kasbas91 Nybegynder
05. maj 2013 - 11:00 #12
men samsungen vil også kunne gøre det.. eller hvad :)
Avatar billede sadolin1978 Novice
05. maj 2013 - 11:50 #13
ja samsungen ville også kunne klare det, den er dog udvidet helt mht. ram som evt kan blive en flaskehals på et senere tidspunkt.
men tag evt. ud og se den fysisk og se hvordan den ligger i hånden mht. tastetur og skærm inden du beslutter dig
Avatar billede kasbas91 Nybegynder
05. maj 2013 - 12:41 #14
okay, ja det skal jeg også, hvad mener du med "den er dog udvidet helt mht. ram som evt kan blive en flaskehals på et senere tidspunkt. " :)
Avatar billede sadolin1978 Novice
05. maj 2013 - 15:43 #15
maks ram i samsungen er 8 Gb, køre du en viretuel maskine eller evt. flere ligger det beslag på en del af rammen. den fra mm-vision kan opgraderes til 16 Gb, hvis du senere finder ud af det er nødvendigt
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. maj 2013 - 16:12 #16
I praksis vil en virtuel Windows 7/8 ikke lægge beslag på mere en 2-3GB RAM, så der er nok i de 8, men mindre der opstår noget helt ekstraordinært. Men bliver omstændighederne så specielle, er det nok også en anden type laptops, du skal kigge på (en "rigtig" mobil Workstation i stedet).
Avatar billede kasbas91 Nybegynder
06. oktober 2013 - 09:26 #17
Er der nogle som vil have points for denne ellers lukker jeg.. :D
Avatar billede sadolin1978 Novice
06. oktober 2013 - 09:41 #18
har du bestemt dig for hvad du køber ? for min skyld kan du godt lukke denne tråd
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. oktober 2013 - 09:53 #19
Luk du bare - håber du har fundet noget brugbart.