Avatar billede aejsing Nybegynder
09. maj 2013 - 18:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kapitel u. nummerering

Hej

Når jeg indsætter et kapitel vil det automatisk få en nummerering, sidehoved og indhold iht. parten/sectionen det befinder sig i.

Hvis nu jeg ønsker at indsætte et stykke tekst (ordliste) som har en overskrift tilsvarende et alm. kapitel, men uden det får en nummerering m.v. anvender jeg \chapter*{}.

Problemet er bare jeg skal indsætte en ordliste som kommer før min litteratur-liste, og den skal ikke have nogle nummerering e.lign. men må gerne fremgå af TOC'en.

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2013 - 20:08 #1
\chapter*{...}
\addcontentsline{toc}{chapter}{...}

hvis du bruger hyperref, er det måske en ide at indsætte \phantomsection før \addcontentsline
Avatar billede aejsing Nybegynder
10. maj 2013 - 09:28 #2
Tak for svaret, men på den sidste side i ordlisten får jeg stadig section-titlen i sidehovedet (6.4 ........).
Avatar billede aliaz Nybegynder
10. maj 2013 - 19:43 #3
Det burde også stå i den skabelon jeg gav til kurset, Anders ;)

Ja, LaTeX har jo nummereret din \section. Jeg plejer at bruge:

\section*{6.1\ \ Navn}
\section*{6.2\ \ Navn}
osv.

Ikke videre dynamisk, men så kommer sections heller ikke med i ToC. Årsag til nytte: Vi har anvendt metoden til appendiks. Skulle man alligevel ønske dem med i appendiks, benyt samme opskrift som daleif:

\addcontentsline{toc}{section}{Navn}