Avatar billede thmi99 Nybegynder
11. maj 2013 - 09:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hastighed nedsættes på trådløs ved download fra LAN??

Jeg har lige skiftet til en udbyder som ikke tilbød trådløs forbindelse så jeg måtte selv sætte en trådløs router på "D-Link dir 655"

Men nu er der så og sige ikke noget kræft på den Ipaden og mobilerne når der downloades på torrent m.m.

Det har vi aldrig oplevet når vi har brugt udbydernes modem med trådløs router i.....

Er det en indstilling i vores egen router der mangler??
Og hvilke indstilling??
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2013 - 10:34 #1
Hvordan er det koblet sammen?
Fra wan port på router 1 til lan port på D-Link (trådløs)?
Er DHCP deaktiveret på D-Link, så kun udbyders router tildeler ip adresser?
Avatar billede thmi99 Nybegynder
11. maj 2013 - 19:40 #2
Fra ethernet til internet porten (det hedder porten på routeren) på D-link.

Jeg er ikke så god til netværk og router, så jeg skal helst have det skåret det ud i pap.....

Skal den være deaktiveret eller ikke for at virke bedst??

Jeg prøver lige at se om jeg kan finde ud af om den er deaktiveret...
Avatar billede thmi99 Nybegynder
11. maj 2013 - 19:44 #3
DHCP Server :  Enabled

Er det den du mener??
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2013 - 08:15 #4
Det er heller ikke min stæke side ;-)

Jeg har fundet et billede der kan vise dig det her:
http://kbserver.netgear.com/images/1496_diagram.gif
Håber du forstår det bedre med billedet her.
Du skal ikke bruge de værdier som der står i dette, da det er til en Netgear. Det er mere ment som en vejledning til hvordan det sættes sammen. Håber du med de oplysninger kan få det sat rigtigt sammen, så du får mere fart på.
Jeg har ikke ydeligere at byde ind med, da jeg også selv kører med udstyr her hvor trådløst er indbygget (TDC Hoembox)
Avatar billede halifax Nybegynder
12. maj 2013 - 11:15 #5
Jeg har en Dir 635 bagefter "modem" med 4 port LAN udgange. Netværkskabel fra en LAN-port til WAN-port på D-Link'en (internetport).

D-Linken har IP 192.168.0.1 (er vist standard), gateway sat til det samme. DHCP server IKKE deaktiveret. Primær og secundær DNS er sat til det som er oplyst fra min udbyder.

LAN IP'er er tildelt i en Range som 192.168.0.100 til 200.

Har aldrig haft probs. med hverken LAN eller WIFi med den opsætning. Prøv dig lige frem.
Avatar billede hea_dk Nybegynder
17. maj 2013 - 13:54 #6
hey hvad er din status ?
Avatar billede halifax Nybegynder
17. maj 2013 - 15:38 #7
Ja, hvad er status på sagen.

Rettelse til min indlæg ovenfor, hvor der står: "gateway sat til det samme" Gateway skal ændres til at være: gateway sat til den værdi, som er oplyst fra min udbyder.

Wireless er sat op manuelt, med selvvalgt netværksnavn, SSID navn. Sikkerhedsmode: er VPA-Personal. WPA mode: WPA2-PSK. Enable Wireless: Always. 802.11 mode: 802.11n, eller mix mode 802.11g and 802.11n, afhængig af, hvad dine mobiler og iPad understøgtter. Channel with: Auto 20/40MHz  -  Og selvfølgelig med selvvalgt sikkerhedskode (password).
Håber din Fir-655 ligner min Dir-635, så du kan følge med.

Dine trådløse enheder burde nu kunne se dit netværk - log på med dit password. Under trådløse netværk burde du kunne se styrken i procent for det trådløse signal.

Avatar billede thmi99 Nybegynder
04. april 2014 - 15:25 #8
Jeg har helt glemt dette indlæg.
skriv svar så point for jeres ulejlighed kan gives
Avatar billede thmi99 Nybegynder
14. april 2014 - 13:32 #9
Ingen vil have point, så tager dem selv