Avatar billede disable Nybegynder
20. maj 2013 - 08:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på mit eget websted - kun via 3G

Hej Eksperter.

Jeg har opdaget, at jeg har et problem med at vise mit eget websted. Jeg troede først, det var meebox, der  havde et problem. Men de kan sagtens tilgå siden.
Det kunne jeg også, da jeg fik svar fra Meebox' support. Da jeg så prøvede igen i går aftes, virkede det ikke.

Venner og bekendte kan godt tilgå siden. Hvis jeg slå Wi-fi fra mobilen, kan jeg godt komme på siden med 3G.

Derfor prøvede jeg at rette DNS til Googles 8.8.8.8 og 8.8.4.4, og deres IPv6 til det, som Google nu foreskriver.
Det løste ikke problemet.
Jeg fulgte deres guides - også med flush af dns m.v. ...

Routeren har også været genstartet. Det er en Sagem box fra TDC. Vi har Home Trio.

Er der nogen, der har et forslag?

Taknemmelig for alle forslag. Det er vores webshop, jeg ikke kan komme på :-/
Avatar billede disable Nybegynder
20. maj 2013 - 08:17 #1
Hov ... forresten.
Jeg har også haft kigget i HOSTS filen. Der er ikke noget usædvanligt at se.
Avatar billede disable Nybegynder
20. maj 2013 - 08:25 #2
Jeg kan heller ikke pinge IP adressen, domænet ligger på... 77.66.30.225 får timeout.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
20. maj 2013 - 12:25 #3
Det er nu meget simpelt..

Når du er på wifi, så er du koblet op på indersiden af din router/firewall.
Der e rrigtigt mange routere som ikke "out of the box" kan håndtere requests til deres egen yderside (som jo er den adresse du prøver at tilgå.)
Det er lidt ligeosm at ringe til sig selv - det kan man ikke.. men hvis man ringer til et nummer, som viderestiller til ens eget nummer, så virker det (men man få jo så optaget som svar.)

Når du er på indersiden og kalder ydersiden på din router (indersiden hedder jo sikkert noget som 192.168.x.x eller 10.0.x.x) så kan routeren ikke finde ud af at det bare skal retur igennem sig selv..

grunden til at det virker over 3g er netop at 3g jo allerede er på ydersiden af din firewall..

Derfor når du er på indersiden skal du kalde din webadresse med den ipadresse som din server har på den interne side af netværket, og ikke ydersiden.. altså den adresse som du i router/firewall har sat port 80 til at ryge hen til..
og hvis du vil bruge domænet, så skal du have en hostfil (eller en dns server) som siger at domæne.dk ligger på 192.168.x.x eller hvad din webserver nu hedder..
Avatar billede disable Nybegynder
21. maj 2013 - 07:14 #4
Mit site er hosted hos  Meebox!
Avatar billede disable Nybegynder
23. august 2013 - 08:46 #5
Det VAR en fejl hos meebox ... åbenbart. Fordi nu virker det.