Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2013 - 14:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til dimensioner

Hej

jeg er normalt PS bruger, men skal lave noget skilt der er 150x 80 cm og har har derfor bevæget mig over i illustrator.. puha

det er lidt svært når man er vant til Pixels.

men mit spørgsmål er, hvis jeg skal lave et print på 150x80 cm laver man så dokumentet størrelse på 150x80 cm eller hvordan hænger det sammen? er det man ser i illustrator det der kommer ud?
Avatar billede prodic Mester
22. maj 2013 - 14:24 #1
Du laver bare dokumentet i 150x80cm og så er alt som det skal være. Forudsat at du undgår at placere billeder i din Illustrator-fil, så er alt lige ud af landevejen.
Med billeder i Illustrator gælder samme forholdsregler som ved alm. pixel-grafik.

Sådan lidt kort fortalt. :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2013 - 21:44 #2
okay, tak for svaret. så kan man vel bare vektorisere billedet hvis det er
Avatar billede prodic Mester
23. maj 2013 - 23:21 #3
Det er også en mulighed omend Live Trace-funktionen i Illustrator vil give pixel-grafik et andet "udtryk" efter en Live Trace.
Så jeg ville undlade den funktion hvis muligt.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2013 - 08:09 #4
okay :) , vil du smide et svar
Avatar billede prodic Mester
24. maj 2013 - 08:31 #5
Du smider bare et svar selv og accepterer det. Ellers tak. :-)
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2015 - 11:45 #6
lukket
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2015 - 11:45 #7
lukket