Avatar billede heymaria Nybegynder
22. maj 2013 - 17:02 Der er 8 kommentarer

dns server svarer ikke

Min computer er begyndt at sige det er dns server fejl ved internet. Men strengerne ved internettet er fuldt. Hvorfor virker det ikke?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2013 - 17:16 #1
stregerne er signalstyrken fra din router.
Prøv at genstarte router (træk strømstik ud - vent nogle sekunder, og sæt det i igen) Så burde din pc kunne finde vej ud på nettet igen.
Avatar billede heymaria Nybegynder
22. maj 2013 - 17:22 #2
Der sker intet overhovedet
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2013 - 18:17 #3
højreklik på internet-stregerne (i systembakken). Vælg 'foretag fejlfinding af problemer' ok kør det igennem.

Er det altid - eller kun en gang i mellem, at den melder fejl?
Avatar billede heymaria Nybegynder
22. maj 2013 - 18:24 #4
Det er 2 Gang det sker, strå i tidspres da jeg skal bruge internettet i forbindelse med skoLe arbejde
Der står:Der er forbindElse med bredbåndsmodment
Avatar billede heymaria Nybegynder
22. maj 2013 - 18:28 #5
Gør som der står. Men der er stadig den gule advarsel trekant dernede ved stregerne
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2013 - 18:35 #6
bare så vi er enige:
(træk strømstik ud - vent nogle sekunder, og sæt det i igen)
det var på routeren, du gjorde det?

du har fuldt signal i hjemmet - der er 'bare' forbindelsen ud af huset, der ikke vil (en gang i mellem).
Det kan være, at din udbyder af internet (waoo/tdc/stofa?) har problemer. De har hver sin supportafdeling, hvor de kan måle, om der udefra er hul igennem til dit modem. Ring til dem...
Avatar billede heymaria Nybegynder
22. maj 2013 - 18:43 #7
Jo var det

Jo er det

Skal jeg bare ringe til dem
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2013 - 19:13 #8
ring - de fleste lukker for support kl 20...