Avatar billede Klaphattens Novice
30. maj 2013 - 11:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Overskrift 1 i sidehoved giver problemer.

Jeg har lavet en rapport.
Denne rapport har en forside, et titelblad, et abstract og derefter kommer overskrifterne:

indholdsfortegnelse
1. Forord
2. Stedet
3. Vigtigt

osv..

Når jeg indsætter felt->StyleRef->Overskrift 1

Så starter den med 2. Stedet på alle de første sider indtil afsnit 3. Og så skifter den ganske rigtigt til 3. Vigtigt.

Hvad går der galt?
Avatar billede Klaphattens Novice
30. maj 2013 - 11:18 #1
PS... jeg vil så vidt muligt gerne have at titelbladet og abstracten ikke får en overskrift i sidehovedet. Eller at jeg selv kan lave den.
Avatar billede plmh Nybegynder
30. maj 2013 - 11:42 #2
Hvilken version af Word?

Måske dette kan lede dig på sporet: Når jeg gør det i 2003 virker det fint, men hvis fx overskrift 1 og 2 er på samme side eller der er tvunget sideskift, og der er vinget af i "Søg fra bunden til toppen af siden" opstår det samme, som du beskriver.
Avatar billede Klaphattens Novice
30. maj 2013 - 11:49 #3
Word 2013.
Der er ikke markeret i "søg fra fra bund til top"
Alle overskrifter 1'er er lavet efter tvunget sideskift.
Kan heller ikke trykke på "sammenkæd med forrige"
30. maj 2013 - 11:52 #4
Du mangler sektionsskift mellem afsnittene.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. maj 2013 - 13:29 #5
Har du tjekket, at det overskrift "3. Vigtigt" er korrekt formateret med typografien Overskrift 1?

#4: Der er ikke brug for sektionsskift ved brug af StyleRef-felter. Word kan selv finde ud af at skifte feltværdi, når der er dukket en ny overskrift op.

Men hvis sidehovedet ikke skal være med først i dokumentet, så indsæt et sektionsskift, Næste side, ved slutningen af det indhold. Slå "Sammenkæd med forrige" fra i hoved og fod i den efterfølgende sektion, før du redigerer hoved/fod i den sektion, hvor det skal være anderledes.
Avatar billede Klaphattens Novice
30. maj 2013 - 13:43 #6
Jeg har sektionsskifte mellem alle mine afsnit..
Alle overskrifterne er type 1.
Avatar billede Klaphattens Novice
30. maj 2013 - 13:45 #7
Og jeg kan ikke trykke på "samenkæd med forrige"
Avatar billede Klaphattens Novice
30. maj 2013 - 14:12 #8
Nu lavede jeg en ny side, og indsatte det hele et afsnit af gangen.
Næsten alt er som det skal være.

Eneste problem er at min "1. Forord" Som eneste overskift 1, åbenbart ikke er registeret som en overskrift 1 MEGET mystisk.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. maj 2013 - 14:26 #9
Marker overskriften "1. Forord" - hele afsnittet inkl. afsnitstegnet.

Tast Ctrl+Shift+1 for at anvende Overskrift 1 (anvender/genopfrisker typografien).

Hjælper det?
Avatar billede Klaphattens Novice
28. november 2014 - 14:38 #10
Hej lene, ved ikke hvorfor jeg aldrig fik svaret.
Nej det hjalp ikke, jeg måtte dengang trylle lidt for snyde word, hvordan husker jeg ikke. Men opgaven blev sendt ind uden fejl :P