Avatar billede Christionjes Praktikant
12. juni 2013 - 13:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Flytte fra ene partition til en anden

Hej Ekspert folk :)

Jeg har lille Asus pc med en harddisk på 500 gb. Fra ny af er der oprettet 2 partitioner, en på 100 gb og en på 400 gb.
På den lille partition ligger både min bruger og alle de programmer jeg har installeret, mit spørgsmål er så om jeg kan på en nem måde flytte min bruger og mine programmer over på den store partition, og dermed kun have windows på den lille? :)

Hilsen Frederik
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2013 - 14:03 #1
Nogle programmer kan uden videre flyttes til en anden partition. andre kræver geninstallering, med mindre man er heldig, at kunne trække en ny genvej fra programmet, eller skrive i genvejen. Når der i genvejen står f.eks C:\Programmer\X rettes det til D:\...
Men du skal være forberedt på geninstalleringer, når det kræver rettelser i Registrerings databasen. Så helt nemt kan det ikke gøres.
12. juni 2013 - 14:09 #2
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Du har lagt dette IT spørgsmål i en NON-IT kategori ?
Avatar billede Christionjes Praktikant
12. juni 2013 - 14:12 #3
Jeg synes det er svært at finde ud af hvilken kategori jeg skal ligge det ind i.. Synes ikke der var nogen som passede
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. juni 2013 - 16:00 #4
Hvis jeg prøver at læse mellem linjerne, gætter jeg på du er ved at løbe tør for plads på 100gb drevet...

I så fald, tror jeg den løsning du leder efter er http://download.cnet.com/Easeus-Partition-Master-Free-Edition/3000-2248_4-10863346.html

Installer programmet, TAG BACKUP af din data, og så bruger du programmet til at "splejse" dine to partitioner til én stor. Det kan du gøre med det kørende system, uden den store risiko... (der er altid en risiko - derfor backup! :-).
12. juni 2013 - 23:36 #5
Hvilket STYRESYSTEM ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. juni 2013 - 10:00 #6
"og dermed kun have WINDOWS på den lille".... (Nej, der står ikke noget om det er ME, 2000, 3,11 eller 8, så det er stadig relevant... :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2013 - 20:45 #7
Respons fra spørger?
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2013 - 10:43 #8
Mangler respons fra spørger, så jeg dropper overvågning af spørgsmålet.
Avatar billede Christionjes Praktikant
24. november 2015 - 14:41 #9
Lukket