Avatar billede zombien Juniormester
14. juni 2013 - 14:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af SMTP server på en windows server 2003

Hej eksperter...

Jeg sidder lige p.t. om tumler med noget serveropsætning, webhotel og pop3-serveren fungere uden problemer, men så snart jeg vil forsøge at forbinde til min SMTP fra fjernmaskine melder den fejl...

Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt i længere tid.

Emne 'Re: test'
Server: 'xxx.dk'
Windows Live Mail Fejl-id: 0x800CCC0F
Protokol: SMTP
Port: 2525
Sikker (SSL): Nej

porten er åbnet, servicen er startet, og den kan forbindes til både via pop3 og webservice...

men hvorfor dælen ikke via SMTP :S

håber nogle kan hjælpe...
Avatar billede juleulven Nybegynder
14. juni 2013 - 17:16 #1
skal det forstås således, at du forsøger at sende e-mail til en adresse i SMTP-domænet og du får en NDR (not delivered report) retur ?
Avatar billede zombien Juniormester
14. juni 2013 - 18:03 #2
Pas ved sku ikke helt hvordan det skal forklares men prøver alligevel, har 2 computere og 1 kunde...

Computer A ( befinder sig i KBH ) = Web, pop3 og SMTP server...
Computer B ( Befinder sig i Randers ) = Arbejdscomputer...

Jeg vil så gerne kunne sende mails fra Computer B via Computer A, som en besvarelse på den e-mail kunden sendte til mig via e-mail igennem pop3...
Avatar billede zombien Juniormester
14. juni 2013 - 18:03 #3
Og nej den er ikke under samme domæne...
Avatar billede juleulven Nybegynder
14. juni 2013 - 19:08 #4
jeg fristes til, at spørge hvorfor du roder med SMTP-server når du kun har en arbejdsplads?

Computer A = server ? 2003/2008 ?
Domæne / workgroup ?
er det Exchange du har eller bare en freeware smtp-server?
hvorfor sende e-mails fra computer B til A?
Avatar billede zombien Juniormester
14. juni 2013 - 19:35 #5
Da Computer A står som server både for web og mail, vil jeg da mene det også er meget normalt at sende igennem computer A, da der selvfølgelig med tiden vil komme flere computere/enheder på ala. telefoner, tablets osv.

og vil ikke benytte TDC's, Telia's eller Waoo's SMTP-servere, vil gerne have så jeg kan skrive domænenavn.dk i SMTP-server i min mailklient.

Computer A køre med Microsoft Windows Server 2003, og benytter den indbyggede SMTP-funktion der er i iis'en
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. juni 2013 - 22:40 #6
Hvad sker der, hvis du laver en telnet til den på port 25 og siger 'helo' til den?
Avatar billede juleulven Nybegynder
15. juni 2013 - 11:53 #7
#5 du skal gøre som #6 skriver og se om du kan forbinde til SMTP-tjenesten som standard kører på port 25 fra en anden internetforbindelse end den computer A står på.

altså telnet offentlig-ipadresse-til-computerA 25
er der forbindelse? vises som regel ved sort skærm, timer den ud er der et forbindelsesproblem.

et forbindelsesproblem kan men er ikke begrænset til:
* internet linje der ikke tillader SMTP (typisk privatlinjer eller DHCP erhvervslinjer)
* forkert eller manglende routning fra WAN til LAN port 25
* forkert opsat eller manglende tilretning af Firewall på lokal computer
* 3. parts sikkerhedspakker/programmer på din server
* forkert eller manglende opsætning af IIS

Når ovenstående er sat er det en KÆMPE risiko ved, at benytte SMTP IIS fordi nærmest alle og enhver kan "brute force" din logon credentials til SMTP-tjenesten også er der altså "Spam-haus-fest" fra din internet linje og de næste du hører fra er CSirt som vil have dig til, at lukke de sikkerhedshuller der er i dit gamle OS.
Avatar billede zombien Juniormester
20. juni 2013 - 21:14 #8
Jamen lad os sige det sådan...

Den kommer ikke igennem med telnet via "o ip port"
så det må jo være en firewall, der spærre eller en forkert setup
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. juni 2013 - 21:17 #9
Ja, hvis ikke den svarer på port 25, så kommer der bestemt ingen mail igennem til den....
Avatar billede zombien Juniormester
24. september 2014 - 10:44 #10
jeg opgav simpelthen og benytte gmail setup :/

men lig svar for jeres tid
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. september 2014 - 18:12 #11
Ævs - men jo altid spændende at fejlsøge lidt på den slags.