Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2013 - 20:48 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Windows Live Mail kan ikke sende

Windows Live Mail kan nikke sende. Får bl.a. denne besked: http://peecee.dk/upload/view/414671

Har fået mail adresse slettet og sat op igen. Har kontrolleret at diverse er skrevet korrekt ind.

Håber nogen kan hjælpe ...
Avatar billede vejmand Juniormester
20. juni 2013 - 20:56 #1
Hvorfra har du din internetforbindelse?

Hvilken port bruger du til udgående server?
Avatar billede vejmand Juniormester
20. juni 2013 - 20:59 #2
Ups, jeg kan se du bruger port 25
Prøv at bruge port 587 i stedet......
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2013 - 21:01 #3
Stofa.

"Udgående post (SMTP) 25"
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2013 - 21:07 #4
Det ser ud til at fungere. Bliver det ved med at virke. Når man sådan laver om på det ...?

Kan af en eller anden grund godt nok ikke længere finde de to e-mails jeg ikke kunne sende. De er ikke længere i 'Udbakke'. men heller ikke i 'Sendt post'
Avatar billede vejmand Juniormester
20. juni 2013 - 21:13 #5
Jeg vil da tro, det bliver ved med at funke.  :-)

Ved ikke hvor dine 2 mails har gemt sig, måske i "kladder"?
Sidder ikke lige ved en maskine Windows Live Mail.......
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2013 - 21:15 #6
nej der er de heller ikke. Er helt væk.
Skriver bare et par nye (for en sikkerheds skyld).
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2013 - 21:16 #7
Citat: Jeg vil da tro, det bliver ved med at funke.  :-)

Ok.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2013 - 21:17 #8
Tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2013 - 21:18 #9
Har for resten haft e-mail adresse slettet hel. Og oprettet igen. Ved ikke om det kan have noget med at gøre de er væk.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2013 - 22:05 #10
Det virker stadig ikke. :(
Avatar billede vejmand Juniormester
20. juni 2013 - 22:12 #11
Skal det forstås sådan, at du kunne sende nogle mails, og så pludselig virker det igen ikke?

Det kan også skyldes en fejl i mail-adressen.
Kan du sende mail til dig selv?
Avatar billede vejmand Juniormester
20. juni 2013 - 22:14 #12
Har du flueben i: Min server kræver godkendelse
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2013 - 22:19 #13
Jeg bliver nød til at vende tilbage i morgen. Det er i virkeligheden min mor der har problemerne. men det går jo ude over mig, da hun ikke engang kan døbe en fil ...
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2013 - 22:21 #14
(Har tænkt på at foreslå hende en online postkasse - G-mail eller Outlook - i stedet. Problemet her er bare jeg ikke kan finde ud af at indstille lortet så man ikke konstant bliver logget af. Skal helst forblive logget på. Ellers holder det ikke.)
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2013 - 22:22 #15
(Nåh ja, har jeg gjort. Sådan en vil hun ikke have)
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2013 - 22:33 #16
Er udskudt til weekenden.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2013 - 16:26 #17
Skal det forstås sådan, at du kunne sende nogle mails, og så pludselig virker det igen ikke?

Det så ud som om det virkede. Når der blev klikket på Send/modtag kom der ingen fejlmeddelelse. det så ud som om den både sendte og tjekkede for post. Men da hun så skriver to nye mails (i stedet for dem som forsvandt) og forsøger at sende dem, kommer fejlmeddelelsen igen.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2013 - 16:29 #18
Mere om lidt.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2013 - 16:38 #19
Nå det bliver så alligevel ikke 'om lidt'. I går havde hun ikke tid. Nu er hun ikke hjemme. Fabelagtigt. Vender tilbage ...
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2013 - 19:19 #20
Hun siger hun kan besvare en e-mail men ikke sende en hun skriver. Altså kan hun heller ikke sende en mail til sig selv. Men det lyder alt sammen mærkeligt ...

Længere kommer jeg desværre heller ikke i dag. :( Hun har igen ikke tid (selv om hun meget gerne ville!, har brug for det virker).
Beklager meget det trækker ud. Håber du hænger på.

Når jeg fortsætter med dette, logger jeg mig på hendes pc med Windows Fjernstyring. Er vist umuligt at hjælpe via telefonen.
Avatar billede vejmand Juniormester
23. juni 2013 - 19:40 #21
Ja, det lyder godt nok lidt mærkeligt.

Det virker mest, som om der er fejl i mail adressen når hun skriver en ny. Men vi må lige se, når du får fjernadgang, måske vi så bliver lidt klogere på problemet.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2013 - 18:19 #22
Okay ...

Er logget på pc'en.

Der er IKKE flueben i 'Min server kræver godkendelse'. Skal der være det?
(Hvis ja, hvordan kan det så fjerne sig selv?)
Avatar billede vejmand Juniormester
24. juni 2013 - 18:22 #23
Prøv med det flueben sat, ved ikke om det løser problemet....
Avatar billede vejmand Juniormester
24. juni 2013 - 18:24 #24
Og derefter "brug samme indstillinger som på serveren til indgående post"
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2013 - 18:24 #25
Har lige forsøgt at sende en mail til e-mail programmet selv.
Den lægger sig i Udbakken - og mere sker der ikke.

Nederst i højre hjørne af Windows Live står der et stykke tid "Tilslutter ...". Til sidst kommer der en gul trekant og teksten "Fejl".
Ved siden af igen, står "Arbejder online".
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2013 - 18:27 #26
Har gjort som du skriver. Det fungere ikke.
Avatar billede vejmand Juniormester
24. juni 2013 - 18:30 #27
Det du beskriver i #25 gør min en gang imellem, nå jeg åbner programmet.

Jeg lukker den så igen, åbner og den virker som normalt. Ved ikke hvorfor den gør det.

Men her er det jo åbenbart når der trykkes på "Send", så ved ikke lige hvad problemet skyldes........
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2013 - 18:33 #28
Klikker jeg på Send/modtag kommer der en rude frem som hedder Windows Live Mail. Så stor der "Opretter forbindelse til (navn og e-mail)". Dernæst står der "Tilslutter" efterfulgt af sådan en grøn "linje" der bevæger sig. Men her bevæger den sig ikke. Der sker ingenting.

Det ender med en ny besked:

Emne: "Test"
Server: mail.stofanet.dk
Windows Live Mail fejl-id: 0x800CCC0E
Protokol: SMTP
Port: 587
Sikker (SSL): Nej
Socket-fejl: 10060
Avatar billede vejmand Juniormester
24. juni 2013 - 18:34 #29
Her https://stofa.dk/sites/default/files/vejl_email_opsaetning.pdf# er beskrevet, at du kan hente en hjælpe-fil hos Stofa til opsætning.

Prøv om ikke det funker......
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2013 - 18:36 #30
Skal for resten nævne at min mor ikke har Stofa. Men fordi hendes udbyder ikke understøtter opsætning af mail i et installeret mail program, har jeg (selv om det nok ikke er helt legalt) sat en mail op for hende via mit abonnement. Altså oprettet en mail adresse hos mig selv og så skrevet diverse ind i hendes mail program.

Det burde ikke have noget med problemet at gøre. Har fungeret fint længe inden dette problem opstod.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2013 - 18:37 #31
Jeg er 100 % sikker på alt er skrevet korrekt ind.
Avatar billede vejmand Juniormester
24. juni 2013 - 18:41 #32
Okay, det var en vigtig oplysning......
Du svarede faktisk Stofa i #3.......

Hvem er din mors udbyder?
Hun skal nok bruge SMTP server fra udbyderen.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2013 - 18:43 #33
Du svarede faktisk Stofa i #3.......

Hvad mener du?

Det er CBB.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2013 - 18:44 #34
Har forsøgt at hente den fil via min mors pc (vil prøve alligevel). Men jeg kan ikke åbne skidtet?? Hvad er det for et program jeg skal bruge til det? Et zip program??
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2013 - 18:45 #35
Nå ok, det er fordi jeg har misforstået det.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2013 - 18:46 #36
Som sagt har det fungeret længe. Så er det da underligt at det pludselig ikke gør. Og hvis der pludselig skal bruges andre indstillinger.
Avatar billede vejmand Juniormester
24. juni 2013 - 18:52 #37
Jeg mener, da jeg spurgte om, hvorfra internetforbindelsen kom, svarede du "Stofa".  :-)

Tror du skal bruge mail.telenor.dk som udgående post-server
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2013 - 18:54 #38
Nu lavede jeg alt det vi har ændret under Egenskaber om igen. Altså tilbage til som det var før. Og nu ser det hele ud til at virke. De to mails jeg ikke kunne sende, er nu sendt - og kommet ind igen. har også sendt en til mit eget mail program. den kom også frem.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2013 - 18:56 #39
Virkelig besynderligt. Alt står nu som da det ikke virkede. Men nu virker det. Om det bliver ved med det er så det store spørgsmål.
Avatar billede vejmand Juniormester
24. juni 2013 - 18:56 #40
Her https://www.cbb.dk/ kan du gå ind under "Mobilt bredbånd" > "Spørgsmål og svar" > "Se alle emner" > "E-mail"
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2013 - 18:58 #41
Tak, men jeg har som sagt intet brugt fra CBB / Telenor i opsætningen. Intet. Alligevel har det længe fungeret som det skulle. Og nu gør det tilsyneladende igen ...
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2013 - 10:46 #42
Rigtige oplysninger = hurtig hjælp :-)
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2013 - 17:31 #43
Ja ja, det kan jo smutte!

--

For et par dage siden holdt det igen op med at fungere. Og da jeg ikke aner hvad der sker, har jeg nu i stedet lavet en Outlook (online) e-mail til hende.