Avatar billede pcdl2 Praktikant
01. juli 2013 - 11:03 Der er 5 kommentarer

Opsætning af virtualbox

Hej
Skal have en server sat op som skal køre 2 serveren altså også en virtualbox
Hvad ville være det smarteste at gøre her
Køre 1 virtualbox også køre den anden på serveren
Eller ville det være bedre at indstallere 2 virtualbox ?

Hvad er fordele / ulemper ved de 2 ovenstående ?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juli 2013 - 11:11 #1
bare et forslag - ikke testet: hvis begge maskiner er via virtualbox, så tror jeg, at lan-håndteringen går bedre, da virtualbox så fordeler resourcer. Og så er backup nok også lettere og hurtigere.
Avatar billede pcdl2 Praktikant
01. juli 2013 - 11:24 #2
De skal begge køre webserver
Det jeg vil sikre mig er fx. hvis 1 af siderne får meget traffik og overbelaster serveren så skal den anden side stadig væk kunne køre videre altså lad os sige der bliver tildelt 8gb ram til hver bruger en af serverne så sine 8gb ram skal det ikke påvirke den anden
Avatar billede chalde Seniormester
01. juli 2013 - 11:55 #3
Alternativet er at installere en hypervisor og køre begge virtualiseret. F.eks. Vmware ESXi:http://www.vmware.com/products/vsphere-hypervisor/overview.html
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juli 2013 - 11:56 #4
det er så også en grund til at lade virtualbox styre resourcer - om ikke andet, så kan den enkelte maskine genstartes uafhængigt af andre.
Avatar billede pcdl2 Praktikant
01. juli 2013 - 12:55 #5
claes smid et svar