Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2013 - 19:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dlink DNS-323, NFS share og Raspberry IP how to hjælp ønskes

Hej.
Jeg har fornylig invisteret i en Raspberry PI med et ønske om at den skal kunne fungere som et billigt alternativ til et mediecenter.
Jeg vil gerne have at den henter mine film fra min NAS (Dlink dns-323, med software version 1.09). Og jeg vil gerne have at den skal forbinde via NFS da jeg har læst mig frem til at det er bedre end SMB.
Jeg har downloadet og installeret NFS addon'et fra Dlink til min NAS, og aktiveret det.
Nas'en har ip: 192.168.0.14
Min Raspberry IP har ip: 192.168.0.24
Mine film ligger i mappen: Volume_1/Film

Mit spørgsmål er så hvordan får jeg gjort så det kommer til at virke.

Jeg har virkelig brug for hjælp helt nede på noob niveau, da jeg ikke fatter særlig meget af det. Har prøvet diverse guides via google, men enten går jeg død i  noget jeg ikke forstår eller også virker det ikke.

Håber der er nogle som kan hjælpe mig, og hvis i har brug for flere oplysninger, så skriv endelig.

Per
Avatar billede Blueeyez Mester
07. juli 2013 - 23:29 #1
Hvilket system har du på din pi?
Tror næppe den sluger filmene hvis de er .iso eller i .vob..
.avi er intet problem.. Men herre træls at alt skal laves om til gammelt format og evt fejle...

Har selv openelec og bruger ftp .. Men som nævnt fejler .iso så venter på version 3.2 stable...
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2013 - 23:48 #2
Har Raspbmc. Filmene ligger i MP4 format. Kommer openelec til at understøtte iso afspilningen?
bare læst at nfs var bedre til film i fuld HD da det kan overføre med større hastighed, har du nogen erfaring med det?
Avatar billede Blueeyez Mester
08. juli 2013 - 00:16 #3
Håber da, men skulle de andre nu os.. Det er en dødssynd ikke at understøtte .iso ;-)
Har ikke oplevet nogen grænser i ftp ud over min egen internet hastighed/netværk, men ftp skyldes folk udefra os kan bruge det så :-) vel rart at have en lille boks med sig og ikke hele ens netværk blot for at se film :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2013 - 00:36 #4
Hej igen.
Tænkte på om du kunne hjælpe mig med hvordan jeg får min rpi til at connecte til min FTP server på min nas?
Har oprettet en server der, men kan ikke lige finde ud af opsætningen på rpi'en
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2013 - 10:51 #5
Fik nfs til at virke, men ellers tak for hjælpen