Avatar billede loggy Nybegynder
12. juli 2013 - 08:23 Der er 34 kommentarer

Trådløs oprettelse til fibernet.

Hjælp.

Har netop investeret i trådløs router Linksys EA6500. Jeg har fibernet fra Energi midt 30/30, virker upåklageligt. Jeg forsøger at gøre præcist som medfølgende cd foreskriver, men der sker ikke rigtig noget. Den søger efter netværk, stopper ved 5% og meddeler så at der ikke er kontakt til computerens trådløse netværk:

Fejlkode: 0x82BF010E
Fejlbeskrivelse: Ingen trådløse netværk blev fundet.
Modelnavn: EA6500
Modelbeskrivelse: ukendt
Serienummer: ukendt
Firmwareversion: ukendt
Operativsystem: Windows 7 SP 1
Softwareversion: 2.0.12332.0
Forbindelsestype (WAN): ukendt
IP-adresse (LAN): 0.0.0.0
IP-adresse (WAN): ukendt
Computerens IP-adresse: 0.0.0.0
What to do?
Avatar billede strikemusic Nybegynder
12. juli 2013 - 08:35 #1
som jeg ser det får du ingen ipadresse hvad sker der hvis du sætter kabel er der så hul igennem du har vel ikke deaktiveret dit trådløse net kort
Avatar billede loggy Nybegynder
12. juli 2013 - 09:02 #2
Trådløs netkort er ER aktiveret.
Avatar billede strikemusic Nybegynder
12. juli 2013 - 09:08 #3
Har du forbindelse med kablet forbindelse gennem routeren
Avatar billede loggy Nybegynder
12. juli 2013 - 09:15 #4
Det medfølgende blå netværkskabel er forbundet fra energimidts fordelerboks (internetstik)til routerens internetstik.
Avatar billede strikemusic Nybegynder
12. juli 2013 - 09:17 #5
Ok åben en cmd promt og tast ipconfig /all
har du en gateway adressen 192.168.1.1 eller hvad
Avatar billede strikemusic Nybegynder
12. juli 2013 - 09:19 #6
Du skal have et kabel i et af de blå på routeren og over i din pc
Avatar billede loggy Nybegynder
12. juli 2013 - 09:31 #7
Har prøvet med to forskellige netkabler. Der sker præcis det samme.
Fejlkode: 0x82BF010E
Fejlbeskrivelse: Ingen trådløse netværk blev fundet.
Modelnavn: EA6500
Modelbeskrivelse: ukendt
Serienummer: ukendt
Firmwareversion: ukendt
Operativsystem: Windows 7 SP 1
Softwareversion: 2.0.12332.0
Forbindelsestype (WAN): ukendt
IP-adresse (LAN): 0.0.0.0
IP-adresse (WAN): ukendt
Computerens IP-adresse: 0.0.0.0
Avatar billede loggy Nybegynder
12. juli 2013 - 09:35 #8
Realtek RTL8191 SU Wireless LAN 802.11n USB Network adapter er enabled in Wireless mode
Avatar billede strikemusic Nybegynder
12. juli 2013 - 09:38 #9
hvad er din ipadresse når du skriver ipconfig /all
Avatar billede strikemusic Nybegynder
12. juli 2013 - 09:56 #10
gå i programmer ->tilbehør -> komandopromt skriv ipconfig /all
og fortæl mig hvad din ipadresse og gateway er ellers er det næsten umuligt at hjælpe dig
Avatar billede loggy Nybegynder
12. juli 2013 - 10:02 #11
IPv4 adr. er 192.168.90.10
Gateway      192.168.90.1
Vedrørende trådløs lan skriver den automatisk konfiguration aktiveret, men også at mediet er afbrudt?
Avatar billede strikemusic Nybegynder
12. juli 2013 - 10:10 #12
der har vi fejlen du skal ændre din gateway på kortet til 192.168.1.1
og din pc til 192.168.1.10 det skal du gøre på dit netkort så skulle det gerne spille
Avatar billede loggy Nybegynder
12. juli 2013 - 10:19 #13
Og det gør jeg i BIOS?
Avatar billede strikemusic Nybegynder
12. juli 2013 - 10:27 #14
Nej endelig ikke noget med at pille i bios
du skal åbne netværk og delingscenter
og gå til redigere indstilninger for netværkskort højreklik på trådløs netværksforbindelse vælg TCP/ipv4 tryk dernæst på egenskaber klik på brug følgende ip adresse
1  192.168.1.10  (ipadresse på pc)
2  255.255.255.0  (Undernetmaske)
3  192.168.1.1    (default gateway)

sådan skal du skrive i boksene
Avatar billede strikemusic Nybegynder
12. juli 2013 - 10:32 #15
gå til Kontrolpanel ->Netværk og internet-> vis netværksstatus og -opgaver
Avatar billede loggy Nybegynder
12. juli 2013 - 11:04 #16
Hm... det virkede så heller ikke. Installationsprogrammet siger iøvrigt ikke noget om, at forbinde linksys med PC? Udelukkende at forbinde fra leverandør boks og til linksys.
Avatar billede strikemusic Nybegynder
12. juli 2013 - 11:08 #17
nej du skal configurere din router åben en browser tast 192.168.1.1 så kommer der en side op hvor du skal indtaste brugernavn og password begge er admin
Avatar billede loggy Nybegynder
12. juli 2013 - 11:12 #18
Det må jeg prøve. Jeg er desværre nødt til at løbe nu og kan først komme til fadet søndag aften. Foreløbig tak for assistancen.
Avatar billede strikemusic Nybegynder
12. juli 2013 - 11:41 #19
oki
Avatar billede loggy Nybegynder
23. juli 2013 - 09:07 #20
Hm......
Stadig ikke forbindelse. Ciscoens power lampe bliver ved med at blinke som om den ikke kan komme o i omdrejninger.
Avatar billede strikemusic Nybegynder
23. juli 2013 - 10:07 #21
Du skal ikke skrive svar men i kommentar ellers tror vi jo at sagen er løst.
Hvad var det for en Cisco router du havde? model? så kan jeg prøve at finde noget på den det er nemmere at guide dig så
Avatar billede strikemusic Nybegynder
23. juli 2013 - 10:21 #22
nå ja jeg fik lige set hvad det er for en Linksys EA6500
Når din power/diag diode blinker betyder det at din firmware er ødelagt.
Avatar billede loggy Nybegynder
23. juli 2013 - 11:12 #23
P..
Nå den må tilbage
til leverandøren.
Avatar billede strikemusic Nybegynder
23. juli 2013 - 11:41 #24
nu ved jeg ikke hvor meget ørn du  er til dette men ellers kan du opdatere firmwaren selv men hvis du lige har købt den så er der jo garanti på dyret nu ved jeg ikke hvor i landet du bor ellers kunne jeg godt have sat den op for dig
Avatar billede loggy Nybegynder
23. juli 2013 - 12:03 #25
Har selv tænkt på det samme: en usb/usb fætter til forbindelse med linksys og så opdatering af firmware.
Avatar billede loggy Nybegynder
23. juli 2013 - 12:05 #26
har iøvrigt netop talt med kundeservice hos energimidt. Han sigerat det kan tage op til en time for den faste IP adr. at finde ud af der sker noget nyt. Jeg fik ham så til at låse IPadr op her og nu samtidig med at linksys blev tilkoblet. Han fik ikke svar fra routeren.
Avatar billede strikemusic Nybegynder
23. juli 2013 - 12:11 #27
Nej og det er fordi din firmware sikkert er ødelagt eller også er det sat op forkert må jeg i al stilfærdighed anbefale dig en asus rt-n16 de er bedre til fiber har selv sådan et par
Avatar billede loggy Nybegynder
10. september 2013 - 08:58 #28
Hej igen. For lige at lukke denne lille sag. Router returneret til sælger. Modtog ny router, som med en smule besvær blev installeret. Det fungerer perfekt. Tak for hjælpen.
Avatar billede strikemusic Nybegynder
10. september 2013 - 10:09 #29
Det var godt du fik det til at spille
Avatar billede pvn Juniormester
13. september 2013 - 22:29 #30
Tak til Strikemusic

Den automatiske konfiguration af min ea6500 lykkedes ikke. Så tak til Strikemusic for hintet om at kunne logge på routeren manultt :-)
Dog undrede jeg mig voer at routeren pludselig skiftede IPadresse

Hilsen
Peter
Avatar billede strikemusic Nybegynder
14. september 2013 - 08:49 #31
Var det samme mærke router eller var det et andet mærke hvis det var et andet mærke er der ikke noget mærkeligt i det Jeg går ud fra at det er den interne ip-adresse du mener
Avatar billede pvn Juniormester
14. september 2013 - 10:24 #32
Efter at have læst dit indlæg tjekkede jeg IPadressen på ea6500. Den var som du beskrev 192.168.1.1.
192.168.1.1. IPadresse benyttede da jeg manuelt loggede på routeren. Men mit under "operationen" mistede jeg forbindelsen til routeren. Årsagen var, at den havde skiftet til en adresse hvor 192.168.1 var ændret. Og det undrede mig hvor det kom fra :-)
Men nu virker min ea6500 :-)
Avatar billede loggy Nybegynder
25. oktober 2013 - 07:45 #33
Jeg lukker lige denne lille sag. Tak til strikemusic og de 30 point er dine.
Mvh
Loggy
Avatar billede loggy Nybegynder
25. november 2013 - 07:41 #34
Sorry. Lukker lige denne sag. 30 til dig strikemusic.