Avatar billede Lyngholmen Nybegynder
20. juli 2013 - 17:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Masseomdøbe filer ud fra kolonne med "nuværende" og "ønsket" navn - hvordan?

Hej

Jeg har et lille problem..

Jeg har en lang række billeder jeg gerne vil have omdøbt..

Jeg har alle filnavnene i en kolonne i excel - og i en anden kolonne har jeg det ønskede filnavn for hvert billede..

Hvordan kan jeg automatisere denne proces? Synes ikke jeg har kunne lure en god løsning.

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede finb Ekspert
20. juli 2013 - 18:16 #1
Avatar billede Lyngholmen Nybegynder
20. juli 2013 - 22:48 #2
Hej.. tak for linket.. programmet du linker til kan dog ikke umiddelbart det jeg søger.. jeg har allerede et program som kan tilføje fjerne noget ens for alle filer.. det jeg ønsker er som sagt noget, som kan gøre brug af f.eks. to kolonner, hvoraf den første indeholder stien til det "oprindelige" billeder - den anden kolonne indeholder så stien til den "nye" fil, hvor jeg så på forhånd har bestemt navnet..

Alle billeder skal nemlig have noget forskelligt tilføjet.. derfor er det ikke "bare" en standard batch-opgave..

Nogen som har bud, eller som kender de omtalte programmer bedre og evt. ved om de kan løse opgaven på anden vis?
Avatar billede supertekst Ekspert
20. juli 2013 - 23:29 #3
http://www.eksperten.dk/spm/916623 - minder om det du søger
Avatar billede Lyngholmen Nybegynder
08. maj 2015 - 11:15 #4
Vil du smide svar?
Avatar billede supertekst Ekspert
08. maj 2015 - 11:35 #5
Det er her..