Avatar billede P_H Juniormester
04. august 2013 - 20:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

WHS 2011 grænse på 2 TB

Hej

Jeg tænker på at lave min egen homeserver som jeg vil bruge til backup af husets computere, til streaming og som filserver. Jeg har kig på WHS 2011 som ser ud til at kunne opfylde mine behov (billig, brugervenlig, adgang udefra) men der tales om en begrænsning på 2 TB.
Kan jeg kun have 2 TB på serveren, det lyder ikke som meget hvis man både skal have video, musik, billeder mv. eller er der noget som jeg har misforstået?

vh Peter
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. august 2013 - 20:47 #1
Der tales om pr disk.

Det kan dog omgås hvis der bruges UEFI/GPT og hotfix (KB2781272), så kan også 3 og selv 4 TB disk benyttes (med lidt omveje).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. august 2013 - 20:50 #2
Dog vil den forsat splitte de store drev op i eksempelvis 2+1 TB og 2+2 TB.
Avatar billede P_H Juniormester
09. august 2013 - 06:59 #3
Tak for svaret, skriv et svar til pointene.
Avatar billede P_H Juniormester
02. november 2014 - 11:08 #4
OK