Avatar billede jih Nybegynder
09. september 2013 - 11:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows Update og Windows Store (RT)

Hej.

Min far lige købt en Dell XPS 10 tablet med Windows RT. Jeg gik igennem oprettelsen af hans bruger og når jeg åbner computeren ser jeg at der er 60 opdateringer på computeren. Jeg installerer 20/60, men de resterende 40 vil ikke installeres, og der gives ingen informerende fejlbesked. Er der nogen, som har oplevet dette? Hvad kan man gøre? Jeg har prøvet at køre fejldiagnosticering igennem, men den vil ikke, fordi det er Windows RT.

Et andet problem er at når jeg går ind på Windows Store, står der bare "Windows Store isn't available at the moment. Please try again later."

Jeg kan ikke finde en løsning på problemet på internettet, så jeg satser på at jeg kan finde bedre hjælp herinde :)
Jeg giver 200 points for at få løst begge problemer, ellers 100 per problem, idet jeg synes det er synd at min far bruger mange penge på en ting, som ikke virker :/

// jih
Avatar billede peterma1948 Nybegynder
09. september 2013 - 11:35 #1
Jeg synes bare du skal slappe af og lade disse opdateringer være...Jeg har samme problem med min computer....
Jeg siger bare never mind...
De er sikkert ikke så vigtige.
Kun hvis du sidder i en IT virksomhed med masser af hemmeligheder. For os almindelige mennesker er det fuldstændigt ligegyldigt.
Ellers gå til forhandleren og få den byttet
Avatar billede jih Nybegynder
09. september 2013 - 11:51 #2
Jeg bor på Færøerne og den er bestilt fra dell.dk. Det er lidt besværligt at få den sendt tilbage, så jeg ville først se om jeg kan finde en løsning. Det med opdateringerne er nok ikke så vigtigt, men jeg synes at når man sidder med en tablet, hvor du ikke kan installere .exe filer fra internettet, er det et must at have adgang til Windows Store. Så det er det største problem. Nogen ide om hvordan det kan løses?
Avatar billede DellLytter Nybegynder
10. september 2013 - 07:52 #3
Hej jih

Det lyder helt bestemt som et software problem. Det er muligt at nogle af opdateringerne muligvis ødelagde operativsystemet, og jeg anbefaler at du prøver en frisk re-installation af Windows RT.

Problemet med Windows store, kan skyldes at nogle vigtige opdateringer ikke blev hentet.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede jih Nybegynder
10. september 2013 - 09:14 #4
ok, jeg skulle muligvis lige nævne at det er 2 tablets, og begge har samme problem. Men jeg kan prøve en frisk installation, hvordan gør jeg det?
Avatar billede DellLytter Nybegynder
10. september 2013 - 11:56 #5
Avatar billede jih Nybegynder
09. oktober 2013 - 19:23 #6
Hej og beklager så sent svar.

Nu har jeg prøvet en re-installation af pcen, men jeg har samme problem. Windows Store virker ikke.. Jeg har ikke prøvet at køre opdateringerne igennem endnu, men det er da mærkeligt at Store ikke virker? Det skulle umiddelbart virke uanset om jeg opdaterer eller ej, ikke?

Jeg prøver at køre opdateringerne igennem, og hvis det gør nogen forskel siger jeg til igen.
Avatar billede jih Nybegynder
27. oktober 2013 - 15:18 #7
Jeg må sige at windows store virkede ikke i starten, men når opdateringerne engang kom igennem, virkede det fint igen :)

Tak for hjælpen, DellLytter. Smid et svar og du får dine points.
Avatar billede DellLytter Nybegynder
28. oktober 2013 - 09:23 #8
Hej jih

Jeg er rigtig glad for at høre, at problemet nu er løst. Så her kommer svaret:

Jeg anbefaler en re-install, da det tyder på at der har været en fejl i en af opdateringerne, der kan have skadet dit operativssystem. Efter re-install hent alle windows opdateringer.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede peterma1948 Nybegynder
30. oktober 2013 - 07:18 #9
Hej,
Jeg kender også problemet.
Min computer opdaterer den samme update igen og igen... måske 200 gange allerede.
Mit svar er never mind.
Venlig hilsen
Peter