Avatar billede Sam74 Nybegynder
09. september 2013 - 13:55 Der er 2 kommentarer

slet DC in MS server 2008 R2

Jeg har en gammel server der kører Windows 2008 R2 standard og den domain som er på serveren er ikke aktiv længere . Nu vil jeg gerne slette den gammel domain og tilmelde serveren til en ny domain . Jeg har prøvet at demote DC vis windows interface og via (answer file) men i midt af processen så kommer en fejl der siger at den ikke kan komme i kontakte med domain og bad mig at afmelde serven fra domain til workgroup og så melder den igen til den gammel domain for at komme i kontakt med den .Domainen er ikke eksistere længere . Er der nogen der kan hjælpe mig ?

Mvh
Sam
Avatar billede leif Seniormester
09. september 2013 - 20:28 #1
Så ville jeg overveje en reinstallation, synes det er noget rod med maskiner som tvinges ud af AD
Avatar billede venturer Nybegynder
25. september 2013 - 11:15 #2
Det hurtige fix er ofte at du skriver "dcpromo /forceremoval"
Så skulle den tvinge DC services af din server, uafhængigt af om den kan snakke med AD'et eller ej.