Avatar billede Redecker Nybegynder
16. september 2013 - 11:10 Der er 10 kommentarer

Router til fibernet

Hej.

Vi får fibernet i denne uge, og tænker på om man skal bruge en ny router til det.

Vi vil derfor høre, hvad man skal fokusere på.

Dertil om I evt. har nogle forslag til, hvilken man kunne købe
Avatar billede Redecker Nybegynder
16. september 2013 - 11:13 #1
PS. Vi er flere computere, iPads, iPhones og lign. der er koblet på nettet ad gangen.
Avatar billede oli10b Nybegynder
16. september 2013 - 11:18 #2
Find en router med et N netværk. De har hurtigere CPU´er og kan dermed levere din nye forbindelse til computere og telefoner, bedst muligt.

Venlig Hilsen Oliver
www.desksupport.dk
Avatar billede Redecker Nybegynder
16. september 2013 - 11:23 #3
Tak for det, har du evt. nogle konkrete eksempler på routerer, som opfylder disse krav ?
Avatar billede oli10b Nybegynder
16. september 2013 - 11:29 #4
Denne router ville være optimal til din forbindelse: http://www.edbpriser.dk/router/netgear-rangemax-wnr3500l-id-672473.aspx
Avatar billede strikemusic Nybegynder
16. september 2013 - 11:41 #5
Nu skriver du ikke hvor i landet du er men visse steder leverer de router med så jeg ville vente til de har opsat deres grej
Avatar billede Redecker Nybegynder
16. september 2013 - 11:41 #6
Mange tak.

- Også fornuftig pris.

Du må gerne sende et svar :)
Avatar billede Redecker Nybegynder
16. september 2013 - 13:06 #7
strikemusic: Tak for det, det vil jeg lige undersøge.
Avatar billede poko1 Ekspert
16. september 2013 - 13:25 #8
Inden du går ud og inversterer i Router!
http://www.computerworld.dk/art/228227/saadan-tredobler-du-wi-fi-hastigheden-paa-din-baerbar?utm_source=newsletter&utm_medium=newsletter&utm_campaign=dispatch+11706

Køber du en router i dag, koster det ikke mange penge ekstra at få en, som understøtter den nye 802.11ac-teknologi.
Avatar billede Redecker Nybegynder
17. september 2013 - 10:37 #9
Tak for informationen. Det vil jeg tænke over.

Lige nu har Netgear WNDR3700 (N600) i tankerne. Nogle erfaringer med denne ?
Avatar billede crj100 Praktikant
28. november 2013 - 10:40 #10
Hej

Eftersom du allerede har diverse Apple produkter, vil jeg helt klart anbefale dig den nye Airport Time Capsule (hvis du ønsker at køre backup via Time Machine) ellers Airport Extreme. Routeren kører AC teknologi, og opsætningen kører som en drøm.
Har selv en bag et YouSee Netgear CG3000 og satte forleden en op for min søster som kører SE Bredbånd. Simpelt og dækningen i en gammel 3 etagers bolig suveræn!