Avatar billede stormgod Nybegynder
19. oktober 2013 - 17:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjerne vandmærke på billeder. ( JPEG )

Hej

Jeg har fået nogle billeder hvorpå der er påtrykt et vandmærke.

Nu har vi så fået den gode ide at vi vil forstørre nogle af de billeder op af vores børn, men vil være ked af hvis der kom et vandmærke på. Det bliver jo større ved forstørring -> siger sig selv..

Det er JPEG-format

Er der nogle der ved om man kan, ved hjælp af et billedbehandlingsprogram, fjerne dette vandmærke. ????

Skal man evt bruge photoshop eller anden ?

Håber på hjælp..
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2013 - 17:28 #1
Du skal nok bruge det samme program til at fjerne vandmærket, som det der er blevet brugt til at indsætte vandmærket.
Avatar billede buttwipe Juniormester
19. oktober 2013 - 19:07 #2
Vandmærket kan naturligvis ikke bare fjernes - det er ligesom det der er ideen med det.
Det er lavet for at kopibeskytte billedet, så det er formentligt heller ikke lovligt at gøre det.

Har du ikke mulighed for at købe billederne?
Avatar billede lyngh Nybegynder
31. oktober 2013 - 23:13 #3
Du kan forsøge at fjerne det i Photoshop eller Photoshop Elements. Resultatet varier dog og afhænger bl. a. af vandmærkets størrelse og selve billedet. Det er nemmest at fjerne et lille vandmærke på en enkel baggrund (siger måske sig selv).

Photoshop er forholdsvis dyrt. GIMP er et gratis (open source) alternativ, som jeg dog ikke har personlig erfaring med.
Avatar billede stormgod Nybegynder
04. april 2014 - 18:52 #4
jeg har ikke kunnet få hjælp til denne sag. lukker den nu..