Avatar billede kontakten Praktikant
24. oktober 2013 - 13:55 Der er 3 kommentarer

internet forbindelse

Hej

Jeg har 5 pc som er koblet på samme netværk "internet" med og uden kabel. Men hvodan kan det være at alle 5 pc downloader forskelligt, når man tester deres forbindelse?

Sådan har det ikke altid været, men er pludselig opstået. Den dårligste download er 7mbit og bedste er 31mbit
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2013 - 14:00 #1
der kan være kommet et wifi i nabolaget, der støjer ind på dit (samme kanal-nummer).
inSSIDer kan vise kanaler grafisk, og så er det bare at vælge en kanal på din router, der generes mindst.
http://www.metageek.net/products/inssider/
Avatar billede kontakten Praktikant
24. oktober 2013 - 16:17 #2
Er der andre mulighedder?
Jeg har prøvet alle kanaler
og jeg syntes kun at det ændre sig meget lidt :(
Avatar billede claes57 Ekspert
24. oktober 2013 - 17:01 #3
har du valgt ud fra inSSIDer, eller kørte du bare en kort test med alle kanaler
det vil ikke ændre på de kablede - kun wifi-opkoblinger. Jeg gik ud fra, at wifi er de langsomme.
Hvis der er hastighedsforskel på de kablede maskiner, så er det noget helt andet, der skal ses efter.