Avatar billede invalid Nybegynder
28. oktober 2013 - 12:23 Der er 1 løsning

Powershell Exchange script List Public Folder size og export til .csv

Jeg har brug for et Powershell Exchange 2010 script, der kan liste public folders med navn, sizeMB, etc mere i et pænt format til en .csv fil.
Avatar billede invalid Nybegynder
26. august 2014 - 12:33 #1
Lavet et script selv samt et til Listing af mailboxes størrelse og OU.

Public Folders:

Write-Host "----------------------------------------------------------------" -ForegroundColor GREEN
Write-Host "List Public Folders Size Script " -ForegroundColor GREEN
Write-Host "----------------------------------------------------------------" -ForegroundColor GREEN
Write-Host " by Søren Iversen" -ForegroundColor RED
Write-Host ""

Get-PublicFolderStatistics | fl Name,DatabaseName,TotalAssociatedItemSize,TotalItemSize > e:\scripts\pf_size.txt

Mailbox størrelse og OU:

Write-Host "----------------------------------------------------------------" -ForegroundColor GREEN
Write-Host "List Users Mailbox Sizes and OU Script " -ForegroundColor GREEN
Write-Host "----------------------------------------------------------------" -ForegroundColor GREEN
Write-Host " by Søren Iversen" -ForegroundColor RED
Write-Host ""

$data = $((get-date).ToString('yyyy.MM.dd'))
Function New-Array {,$args}
$Mailboxes = new-array
$email = ''

$file = "C:\Mailbox Sizes\mailbox_sizes_report"+$data+".csv"

Write-Host "Creating CSV-fil mailbox_sizes_report"$data".csv"
Write-Host "Please wait..."
Add-Content $file "Fulde Navn;Email;Antal Mails;Antal MB;Database;OU;"

$databases = Get-MailboxDatabase -server EXCHANGE2010

foreach ($database in $databases){
$Mailboxes = Get-Mailbox -Database $database
foreach ($mailbox in $Mailboxes){
$email = ''
$DisplayName = ''
$ItemCount = ''
$PrimarySMTPAddress = ''
$TotalSizeMB = ''
$DatabaseName = ''
$OU = ''

$email = $mailbox.primarysmtpaddress.ToString()
$MailboxInfo = Get-Mailbox -identity $email
$MailboxStat = Get-MailboxStatistics -identity $email
$MailUser = Get-User -identity $email
$ADUser = Get-User -identity $email

$DisplayName = $MailboxStat.DisplayName
$ItemCount = $MailboxStat.ItemCount
$PrimarySMTPAddress = $MailboxInfo.PrimarySMTPAddress
$TotalSizeMB = $MailboxStat.TotalItemSize.Value.ToMB()
$DatabaseName = $MailboxInfo.Database
$OU = $MailUser.OrganizationalUnit

$line = $DisplayName + ";" + $PrimarySMTPAddress + ";" + $ItemCount + ";" + $TotalSizeMB + ";" + $DatabaseName + ";" + $OU + ";"

Add-Content $file $line

}
Write-Host "Done."