Avatar billede hansen00 Nybegynder
06. november 2013 - 23:20 Der er 2 kommentarer

Alle ikoner på acer bærbar er fejlagtig blevet til media player ikoner

Hej eksperter,

Problem: når jeg går ind under start på min bærbar acer med windows 7, og skal se programmerne, så er alle de de små ikoner ud for - ikonet for windows media player, så når jeg prøver at åbne ex internet explorer eller open office writer får jeg følgende: "der opstod et problem i windows media player under overførslen af filen." og kan ikke komme videre.

Hvordan får jeg de "rigtige" ikoner ud for de forskellige programmer, og kan åbne på normal vis via skrivebord og under start ??

NB: jeg overfører ofte musik filer via og afspiller via media player, og er måske kommet til at vælge media player som standard for alt, men hvordan fjerner jeg det så igen?  uden at komme til at slette alt mit indhold? og gøre fejlskud

Håber meget der er nogen her som kan hjælpe. På forhånd tak.

Hilsen Frk. Hansen
Avatar billede vejmand Juniormester
07. november 2013 - 01:05 #1
Læs guiden i dette link grundig, inden du begynder: http://www.sevenforums.com/tutorials/19449-default-file-type-associations-restore.html

Hvis det er .exe filer, skal du bruge filen exe
Hvis det er genveje til programfiler, skal du bruge filen lnk

Husk at genstarte computeren, efter du har gennemført ændringen.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2013 - 16:06 #2
Hej fru Hansen.
Man bør kunne klare problemet ved at systemgendanne pc til før problemet opstod.
Du vil ikke miste personlige filer og mails.
Kun programmer installeret i nævnte periode.