Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
08. november 2013 - 08:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Repeat 10 gange

Jeg har lige fået et tillægs spørgsmål til dette spørgsmål.

Mit tidliger spørgsmål
*********************************************
Er det muligt at gentage dette 10 gange og samtidig ligge 1 til rakke_nr.

$rakke_nr = 1;
{
    <td width="100" height="65" align="center" class="bord_nr_storrelse"><? echo $rakke_nr; ?></td>
    <td width="100" height="65" align="center" class="bord_nr_storrelse"> </td>

$rakke_nr = $rakke_nr + 1;
}
***********************************************

Svar var og virker perfekt

<?php for($rakke_nr = 1; $rakke_nr <= 10; $rakke_nr++): ?>
<td width="100" height="65" align="center" class="bord_nr_storrelse"><? echo $rakke_nr; ?></td>
    <td width="100" height="65" align="center" class="bord_nr_storrelse"> </td>
<?php endfor;?>

**************************************

***************************************
Er det muligt at samtidig at ligge en til denne.
$width_1

Så første gang at det udskrives er det
$width = $width_1;

næste gang
$width = $width_2;

så jeg kan gøre således

<?php for($rakke_nr = 1; $rakke_nr <= 10; $rakke_nr++): ?>
<td width="<? echo $width; ?>" height="65" align="center" class="bord_nr_storrelse"><? echo $rakke_nr; ?></td>
    <td width="100" height="65" align="center" class="bord_nr_storrelse"> </td>
<?php endfor;?>

Håber spørgsmålet er skrevet forståligt.
Avatar billede repox Seniormester
08. november 2013 - 09:00 #1
Jeg er ikke sikker på jeg forstår det korrekt; vil du have tilføjet 1 til bredden for hver gennemgang? Eller vil du tildele værdien af variabel $width_1, $width_2, etc til $width for hvert gennemløb?
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
08. november 2013 - 09:08 #2
Ja lige præsis.

Tildele værdien af $width_1 til $width ved første gennemløb og
Tildele værdien af $width_2 til $width ved anden gennemløb.

Er dette muligt?
Avatar billede madslundholm Novice
08. november 2013 - 10:09 #3
Lav en array, og så i din for-loop skal du hente den således: $width[$rakke_nr];
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
08. november 2013 - 10:48 #4
#3
Det er jeg ikke lige helt med på hvad du mener. Har du mulighed for at lave et eksempel?

Jeg har prøvet

<?php for($rakke_nr = 1; $rakke_nr <= 10; $rakke_nr++):
$width = "$width_".$rakke_nr;
?>

Men det virker ik :(
Avatar billede repox Seniormester
08. november 2013 - 13:48 #5
Som Mads er inde på vil det være lettere hvis du lavede et array til formålet:
<?php
$width = array(1=> 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50);
for($rakke_nr = 1; $rakke_nr <= 10; $rakke_nr++): ?>
<td width="<? echo $width[$rakke_nr]; ?>" height="65" align="center" class="bord_nr_storrelse"><? echo $rakke_nr; ?></td>
    <td width="100" height="65" align="center" class="bord_nr_storrelse"> </td>
<?php endfor;?>
Avatar billede cht22 Professor
08. november 2013 - 13:51 #6
Prøv med array:

<?php
$width_rakke = array();

for($rakke_nr = 1; $rakke_nr <= 10; $rakke_nr++) {
$width = $width_rakke[$rakke_nr];
}
?>
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
17. september 2014 - 10:27 #7
Tak for hjælpen. Det virker :)