Avatar billede mr-fedtmule Praktikant
08. november 2013 - 17:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mangler en simpel "del pdf fil" side

Hejsa

Jeg skal bruge en simpel side hvor jeg kan uploade en pdf fil samt et lille ikon billede så man kan se hvad filen vedrører.

Er der en som kan lave sådan en side, og hvad vil det koste?

(skal bruges til at lægge små PDF manualer ud, som jeg laver til forskelligt digitalt udstyr - og alle interesserede skal have mulighed for at hente dem gratis på min side)
Avatar billede repox Seniormester
08. november 2013 - 17:41 #1
Du er velkommen til at kontakte mig - jeg kan godt give dig et godt tilbud på en løsning.

Se mine kontaktoplysninger på min hjemmeside: http://www.catalystcode.net/kontakt
Avatar billede magic-mouse Novice
08. november 2013 - 17:45 #2
Hvad krav har siden ?

Skal man sortere i dem ?
Eller skal det bare være en som går igennem en mappe og finder alle PDF filer som findes ?

Skal du lægge dem op eller skal andre også kunne ?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. november 2013 - 18:01 #3
du vælger en omvej - dropbox (og sikker også alle tilsvarende) har en 'public-folder' hvor du bla kan placere pdf-filer. Det er så med standard-pdf-ikon - så du skal navngive pdf'erne logisk efter indhold (man kan alligevel ikke se detaljer i en thumbnail).
Avatar billede mr-fedtmule Praktikant
08. november 2013 - 18:03 #4
Kun jeg skal lægge filer op.

Det skal bare være ganske simpelt, evt. en admin side hvor der er 2 gennemse knapper, en til pdf filen og en til thumbnail billede.

Hvis det ikke er det store ekstra arbejde, må der gerne være en lille tekst boks ved siden af hvor jeg med få ord kan skrive hvad det er for et "stykke legetøj" :-)

Hver pdf fil skal have sin egen linie, evt. i en tabel?

Den må godt sortere filerne efter navn hvis det ikke gør arbejdet sværere, (absolut ikke vigtigt)
Avatar billede mr-fedtmule Praktikant
08. november 2013 - 18:10 #5
Jeg har prøvet med Dropbox, men jeg synes det ser lidt kedeligt ud.
Her er et dropbox link til min test, men jeg vil gerne have thumnails på hvid det er muligt:
https://www.dropbox.com/sh/dhp655hw1khi0a9/U8bosd1eX-
Avatar billede claes57 Ekspert
08. november 2013 - 18:30 #6
Så du mangler en simpel htmlside, der linker til et antal pdf'er på dropbox -arrangeret i en tabel med plads til thumbnail og beskrivelse.
Avatar billede mr-fedtmule Praktikant
08. november 2013 - 18:41 #7
nej jeg ønsker ikke at bruge dropbox, jeg ønsker en side hvor jeg uploader filerne til en mappe på mit eget hotel, og så en side der viser disse filer så folk kan downloade dem :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
08. november 2013 - 18:52 #8
er det asp eller php, der er sproget?
Avatar billede mr-fedtmule Praktikant
08. november 2013 - 23:04 #9
hmm php vil nok være at foretrække
Avatar billede claes57 Ekspert
09. november 2013 - 09:32 #10
det ligger 'færdigt' i Sitemagic cms http://sitemagic.org/
se fx http://sitemagic.org/cms-guide/MoreDownloadCounter.html der er også en download-tæller, så du kan følge med i, hvor mange gange de enkelte pdf'er er hentet.
Sitemagic er uden database (bruger xml), så det er meget simpelt at sætte op - skulle der komme meget trafik, så kan det let skiftes til mysql.
Avatar billede cjep Nybegynder
26. december 2013 - 11:25 #11
Opret et gratis website på wix.com
Avatar billede mr-fedtmule Praktikant
01. september 2014 - 16:05 #12
Desværre ikke løst :-(