Avatar billede Slettet bruger
09. november 2013 - 00:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Streaming at musik til media server

hej  jeg har en masse musik på min computer wma og mp3 filer og dem vil jeg gerne høre ude på skolen eller hvor jeg er ude jeg har min computer med er det et program lige som Spotify bare hvor man kan  link musik på så man kan køre den (ikke så alle kan hør det bage mig ? kan man det jeg ved man kan ta det med påen usb disk men og ta så en med i skole kan man ikke  håber i kan hjælpe mig
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. november 2013 - 07:33 #1
Der er en del NAS som har support for det du ønsker.
F.eks. ved jeg Synology understøtter det.
Der smider du din musik i "music" folderen, åbner for de "rigtige" porte, aktiverer "musik-web-appen" og så kan du tilgå din musik over alt, så længe du er på nettet.
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. november 2013 - 07:38 #2
Du kan "lege" lidt med her: http://www.synology.dk/products/dsm_livedemo.php?lang=dan

Gå ind i "start-menuen" i øvre venstre hjørne og vælge Audiostation.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2013 - 11:53 #3
jeg har ikke en nas

hvordan får jeg en user til http://demo.synology.com:5000/webman/index.cgi
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2013 - 11:55 #4
user var der ?
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2013 - 11:59 #5
men skal jo downloade musikken for at høre det kan man ikke køre det live på nette ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. november 2013 - 12:40 #6
Du skal jo "altid" downloade musikken.
Stream gør jo det samme.
Data ligger et sted og du henter en stream (downloader) musikken.

Du kan ikke få en user til den side, det er en demo side.

Men en NAS ville være en god ide for dig.

Ellers skal du finde en online service, hvor du kan uploade din musik-samling og dermed få online adgang til den.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2013 - 22:10 #7
ok hvad hedder de så ?
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2014 - 01:31 #8