Avatar billede Posten50 Praktikant
13. november 2013 - 12:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse via netværk til pillefyr og solceller

Jeg vil gerne have et netværkskabel trukket til henholdsvis mit nye pillefyr og min solcelle inverter, er det nødvendigt med to kabler eller kan jeg via en form for fordeler køre videre fra min inverter over til mit fyr. Hjælp/forslag søges. Har en fiberforbindelse 40/40 via Bredbånd Nord.
Avatar billede finb Ekspert
13. november 2013 - 12:57 #1
Du kan vist have 8 dimser tilsluttet,
men kan ikke huske, hvad det hedder,
brinck.dk har det.
Avatar billede bdf Mester
13. november 2013 - 13:20 #2
Du trækker 1stk CAT5e/CAT6 kabel fra din fiberboks til din inverter, hvor du køber en switch og tilslutter kablet samt tilslutter 2 patchkabler, et fra switch til solceller og et fra switch pillefyr.

Switch: switch http://www.proshop.dk/Netvaerk-switch/TP-Link-TL-SF1005D-2192437.html
Patch kabler: http://www.proshop.dk/Netvaerk-kabel/LAN-Cable-3m-CAT5E-UTP-Grey-2169625.html

M.v.h.
Avatar billede Posten50 Praktikant
13. november 2013 - 14:08 #3
Det lyder umiddelbart som en god/nem løsning!!
Avatar billede bdf Mester
13. november 2013 - 14:15 #4
I stedet for at trække et CAT kabel, kan du også lave netværk via din el installation.
Avatar billede Posten50 Praktikant
13. november 2013 - 18:23 #5
Mener at for at det er muligt via elinstallation så skal det være på samme sikring og dette vil ikke være tilfældet her.
Avatar billede bdf Mester
13. november 2013 - 19:02 #6
Det er korrekt