Avatar billede Rapala Nybegynder
22. november 2013 - 13:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Apple tv lyd

Hej

Jeg har i noget tid brugt apple airplay skærmdublering til at streame film og musik til mit tv og surround anlægget i stuen.

Lyden virker på den mådet at jeg har sat et optisk kabel mellem mit aplle tv og mit surround anlæg.

Det der er problemet er at relativt ofte virker lyden ikke og når jeg prøver at gå ind i lydindstillingerne kan jeg så se at det er de indbyggede højtalere der er markeret. Lige kan man vælge at lyden skal gå over mit apple tv, når jeg prøver at skifte ved at klikke på ikonet for apple tv virker det en sjælden gang imellem, men for det meste hopper den bare op på indbyggede højtalere med det samme.

Jeg fatter hat?

MVH Jesper
Avatar billede Blandy Praktikant
22. november 2013 - 13:49 #1
Øhh hvad enhed forsøger du at afspille fra når du siger det med lydinstillinger? En pc??itunes??
Avatar billede zacharias1703 Nybegynder
22. november 2013 - 13:54 #2
tjek kablerne det kan være at der er en løs forbindelse i kablerne
Avatar billede Rapala Nybegynder
22. november 2013 - 14:50 #3
Når jeg taler om lydindstillinger mener jeg på min mac.
Jeg har prøvet at skifte det optiske kabel to gange samt opdatere både mac og apple tv.

Hvis jeg prøver at afspille lyd eller film fra itunes er der ingen problemer med lyden.
Der er heller ikke problemer med hverken airplay af hverken film eller lyd hvis jeg bruger min telefon.
Det er kun ved skærmdublering "udenom" itunes det ikke virker.
Avatar billede Rapala Nybegynder
20. marts 2014 - 16:04 #4
Problemet var at når der var en anden enhed der var logget ind på Apple TV kan computeren ikke "overrule" den enhed der allerede er koblet på. Man bliver derfor nødt til kort at slukke for wifi på den enhed der er koblet på apple TV for at computeren kan "overtage dens plads".
Avatar billede Rapala Nybegynder
20. marts 2014 - 16:07 #5
Problemet var at når der var en anden enhed der var logget ind på Apple TV kan computeren ikke "overrule" den enhed der allerede er koblet på. Man bliver derfor nødt til kort at slukke for wifi på den enhed der er koblet på apple TV for at computeren kan "overtage dens plads".