Avatar billede Kitte10 Nybegynder
02. december 2013 - 19:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke kobles på internettet, uden anden router.

Hej.
Har, ved min computer, en anden router. Jeg bruger den, så jeg kan koble min PS til internet.
Men jeg kan ikke bruge P2P, med routeren. Jeg vil gerne kunne bruge P2P, og har prøvet sådan en guide, men det synes ikke at virke. Jeg er kommet frem til, at ikke bruge routeren, når jeg ikke skal bruge PS'en, men uden den router kan jeg ikke få forbindelse til internettet... er der nogen der kan hjælpe mig med den her? Jeg er ikke ret skrap til det med internet forbindelser.
Tak på forhånd - Kasper :-)
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
03. december 2013 - 08:38 #1
Hejsa Kasper.

Det lyder som om, at du kan forwarde en port i din router og hen til din PC du vil køre p2p på. Porten afhænger af den software du bruger.

Du kan helt sikkert finde en guide på Google.com til præcis den router du har.

Giv lige en melding om hvad du finder ud af. Skriv gerne hvilken router du har, så kan jeg hjælpe med at finde/lave en guide til dig! :)
Avatar billede Kitte10 Nybegynder
03. december 2013 - 09:42 #2
Har prøvet at følge en guide, men det virkede ikke. På et tidspunkt, efter at have gennemført guiden, kunne jeg ikke koble "direkte" på internettet, via. router, eller switch eller hvad det nu hedder. Kan kun komme på internet via. anden router, så mistænker at et, eller andet, er låst. (Ved ikke hvad, da jeg overhovedet ikke har styr på det)
Avatar billede Kitte10 Nybegynder
03. december 2013 - 19:59 #3
Er der virkeligt ingen der kan løse mit problem? :-)
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
06. december 2013 - 14:26 #4
Hejsa Kitte10

Da jeg ikke kender til netværket er det svært at hjælpe med problemet.

Da du har flere routere, kan det være svært at regne ud hvordan det hænger sammen ifht. hvilke ip adresser der er hvor.

Er godt råd er altid, aldrig hav mere end 1 router. Mangler du trådløst signal, så køb et access point. Da routere har den funktion at tildele IP adresser (DHCP), kan man risikere at det konflikter når man har 2 routere på samme netværk.

For at få det til at virke med 2 routere, skal du vide en del om forwarding.

Kan du ikke komme med en beskrivelse at netværket. Routernes IP adresser, hvordan de er forbundet og hvilken funktion du har tænkt dig de 2 routere skal have. 1 til WiFi/switch og 1 til alml. router med DHCP? Man kan godt slå DHCP fra i en router nemlig og så vil det egentlig bare være et Access Point med router funktioner.

Lad mig høre fra dig.
Avatar billede Kitte10 Nybegynder
06. december 2013 - 15:42 #5
Jeg forstod ikke halvdelen af de ord, men kan da prøve at forklare mig.
Der går fibernet ind i stuen, hvor det går ind i en switch, tror jeg det hedder. Der løber ét internetkabel ud af denne, og ind i en router, som fordeler internettet over hele huset. Fra den router løber der en ledning ud til min computer. Før havde jeg en router, ved computeren, så jeg kunne få internet på både computeren og PS3'en. Og det kunne være rart hvis det jeg stadig kunne have det :-)
Men jeg kan ikke tilslutte P2P.
Bare sig til, hvis du har brug for flere informationer, så skal jeg se om jeg kan finde ud af det.
Avatar billede Kitte10 Nybegynder
16. januar 2014 - 09:27 #6
Lukket.