Avatar billede breum Nybegynder
12. december 2013 - 09:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Router nat virker korrekt udefra - men ikke indefra efter nogle minutter?

Jeg har et meget mystisk problem.
Jeg har fullrate og fik problemet for nogle måneder siden. Et routerskift til anden model virkede ikke.

Jeg kører webserver på en computer på wan siden af routeren. Har opsat Nat således at routeren kan ses korrekt udefra - og det virker  "altid".
På Wan siden kan jeg også se routeren med mine PCer, og det virker efter hensigten, men når routeren har været tændt i noget tid, kan jeg pludselig ikke længere tilgå webserverens port 80 - derimod kan jeg fortsat ssh til den.

Problemet er ikke browserafhængigt, ikke styresystemafhængigt, ikke PCafhængigt.

Når jeg rebooter routeren er alt igen i skønneste orden i nogle minutter-timer så har jeg problemet igen.

Nogen forslag til fejlsøgning?
Avatar billede breum Nybegynder
12. december 2013 - 12:33 #1
Jeg kan supplere med at når jeg ikke kan tilgå webserveren "indefra" kan jeg stadig tilgå den med den lokale IP 192.168.1.88, men ikke med min globale IP.
Avatar billede breum Nybegynder
12. december 2013 - 12:44 #2
Routeren er en P-2812HNU-F1
Avatar billede cadell400 Nybegynder
12. december 2013 - 17:09 #3
Ring til fullrate og hør dem ad ?
Avatar billede breum Nybegynder
13. december 2013 - 08:47 #4
Fullrate siger at det ikke kan være deres, da problemet stadig er der efter routerskift og da problemet kun er på min side af routeren. Det er jo rigtigt - i øvrigt lød det til at deres supporter ved mindre om det end jeg.
Avatar billede breum Nybegynder
16. marts 2014 - 09:03 #5
Jeg har stadig problemet - nogen forslag til hvad det kan være?

Ellers må jeg jo lukke!
Avatar billede azidman Nybegynder
22. marts 2014 - 13:28 #6
Der er noget baseret galt med din opsætning. Når du skriver NAT ude fra er det så er dit netværk opsætning helt gal. NAT er til at du på wan siden kun har en ip fra din Lan side det gør at du kan hav e flere maskiner på din lokale netværk. Jeg tror du skal kigge på din kabling. Internet i wan stikket og din pc'er i Lan. Din webserver er det en du fysiks har hos dig? Hvis så skal du have lavet en DMZ så du ikke gør dine pc'er tilgængelige fra nettet og hvor du har din server bag fuldrates router og dine maskiner bag en ekstra router.
Avatar billede breum Nybegynder
11. april 2014 - 22:20 #7
Ingen svar - lukkes.

Har løst problemet med en hovsaløsning.
Avatar billede breum Nybegynder
01. maj 2014 - 08:39 #8
Kablingen er der intet problem med.
Webserveren står fysisk hos mig på LAN siden. Kan ses korrekt ydefra både med IP og domænenavne. Kan ses indefra med lokal IP. og domænenavn som peger på den lokale IP.

DMZ åbner flere porte - jeg ønsker kun port 80 åben.