Avatar billede jami Nybegynder
14. december 2013 - 08:39 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Java

Hej

Ved nogen hvorfor jeg ikke får lov at indstallere JAVA

Jeg henter den ned fra

http://windows.microsoft.com/da-dk/internet-explorer/install-java#ie=ie-9

Altså igennem microsoft - dvs den kan jo ikke være en spam-ware eller andet ondsindet - det bliver fortalt, at denne fil hentes sjældent - skal jeg bare slå - smartScreen-filter - FRA

og så indstallere den ?

John
Avatar billede poko1 Ekspert
14. december 2013 - 09:10 #1
Henviser Microsoft ikke blot til Oracle siden?
http://www.java.com/en/download/ie_manual.jsp?locale=en
Måske du har en ældre version som først skal af installeres
http://www.java.com/en/download/faq/remove_olderversions.xml
Avatar billede jami Nybegynder
14. december 2013 - 09:20 #2
har jeg ikke - skal til at indstallere og opdatere alt - efter formatering af harddisk
Avatar billede jami Nybegynder
14. december 2013 - 09:56 #3
Jeg er målløs - jeg kan overhovedet ikke downloade JAVA på nogen som helst måde - jeg har prøvet et slå anti-virus fra - smartScreen-filter fra...intet hjælper det - hvad gør jeg???

jeg skal jo bruge JAVA når jeg skal på min net-bank..

Venligst John
14. december 2013 - 10:17 #4
Hvilket Styresystem ?
Hvilket Sikkerhedsprogram ?
Hvilken Browser ? / Version ?

...jeg kan overhovedet ikke downloade JAVA på nogen som helst måde -... hvad sker det da ? eller IKKE sker ?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2013 - 10:29 #5
Nu da du er startet helt forfra, har du så prøvet Ninite?
http://ninite.com/
Det kunne dog måske tyde på en sikkerhedsindstilling der er problemet.
Har du flere brugere på computeren med begrænset adgang, eller er der kun en admin konto på?
14. december 2013 - 10:31 #6
Ninite 'trixet' ->

http://ninite.com/java/
Avatar billede jami Nybegynder
14. december 2013 - 10:59 #7
Næ den har jeg aldrig hørt om - men indledningvis brugte jeg den der hed "slim-drivers"  den fandt alle de såkaldt gamle versioner af de programmer som fandtes på indstallations diskene og opgraderede dem -

men jeg kan ikke installere noget som helst nu - jeg har også forsøgt at få fat på Windows XP mode, som jeg har haft før - men næ næ, smart-Screen-filtret kommer med den samme melding uanset om jeg slår det fra eller ej

Computeren er blevet generel langsommere, AD AWARE som jeg heldigvis fik indstalleret har meldt om NUL spy-ware - Ccleaner fik jeg også indstalleret med succes - ingen snavs på harddisken

Men mit grafikkort ser ud til at være CRAP - ikke mange pixel på hverken film eller billeder - det er i det hele taget komplet umuligt at få en computer sat op nu om dage, hvis ikke man er IT-mand.

mit styresystem er: wondows 7 ultimate
jeg bruger F-secure 2014
browser: både internet explorer (64)og Mozilla firefox

computeren er en Alienware M17X laptop
en ellers ultimativ spillekonsol, men ikke ligefrem med en indstallations-disk der er særlig optimal - desværre :-)
Avatar billede jami Nybegynder
14. december 2013 - 11:13 #8
nu kom der en ny melding efter at jeg prøvede med Ninite:

Java...................Download failed - hash check failed - 1792
Java x64...............Download failed - hash check failed - 1792

se - umuligt
Avatar billede jami Nybegynder
14. december 2013 - 13:11 #9
Hej igen

Vil Karise-larry være flink at tage et kik på mine installerede programmer og fortælle mig om der er noget mistænkeligt som er indstalleret - jeg kan ikke se mig ud af hvilke programmer som har indstalleret sig selv uden min viden...

og oget andet - hvorfor får jeg denne side op som hedder Conduit.com - hver gang jeg går på internet - jeg har jo ellers sat Google, som den første side - har mine problemer noget med denne side at gøre....

Venligs - John
Avatar billede jami Nybegynder
14. december 2013 - 13:15 #10
C:\Users\Mike\Desktop\1387022530222.jpg
C:\Users\Mike\Desktop\1387022359267.jpg
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2013 - 16:01 #11
Hej John du skal køre AdwCleaner for at blive af med conduit, og måske andre problemer du har fået på computeren:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2013 - 16:17 #12
I øvrigt, så har du oprettet et nyt spørgsmål, som stort set har samme indhold som dette, og det forvirrer de hjælpere der skal hjælpe dig. Det kan nemlig være svært at følge med i havd der foregår i to tråde på en gang.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2013 - 16:19 #13
#10 Skal man vise billeder herinde på eksperten skal de uploades til en tjeense der gør det muligt for os at se disse.
Jeg bruger gratisupload til dette:
http://gratisupload.dk/
14. december 2013 - 16:45 #14
Ref #10: ???
Hvad skal det bruges ?

---

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede jami Nybegynder
14. december 2013 - 17:21 #15
Jahh - det ville jo være rigtigt fint om jeg kunne få lov til at downloade adwcleaner, men det får jeg jo ikke lov til - det er jo dét som er pointen - jeg får ikke lov at downloade noget som helst - siden kan ikke findes, Windows kunne ikke få adgang til den givne; enhed,sti,eller fil - jeg har ingen rettigheder - o.s.v  o.s.v.  det er det samme hvergang - jeg tror min PC er fucked up

Viste ikke at man ikke måtte spørge forskellige paneler samtidigt :-)

Venligst - John
Avatar billede jami Nybegynder
14. december 2013 - 17:33 #16
OK - har prøvet alle forslag - også fra den anden tråd - får ikke lov til noget...

Måske skulle jeg bare tage computeren med over til EL GIGANTEN og få dem til at installere windows 7 på ny - med alt hvad der er af opdateringer, grafik kort, o.s.v.

men tak for Jeres tid - hvem vil svare, så jeg kan lukke ?

Venligst - John, og god jul
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2013 - 18:07 #17
#10 fungerer udemærket og er det direkte link.
Har du ikke mulighed for at hente den fra anden pc og køre den på den syge pc?
Avatar billede poko1 Ekspert
15. december 2013 - 12:50 #18
Jeg må åbenbart ikke deltage får igen ingen mail?
Hvis du har fået Conduite eller Artemis eller eller!
Bør du slette dem i søge maskiner en vejledning her
http://gratisupload.dk/vis_billede/705212/
15. december 2013 - 13:10 #19
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2013 - 15:25 #20
men indledningvis brugte jeg den der hed "slim-drivers"

Det er efter min mening et fup program, hvis du formatere computeren, så prøv at lade være med at bruge dette program, og se om det ikke hjælper.

Hver gang jeg har prøvet dette program, har jeg måtte formatere diverse computere, da de ikke fungeret som de skulle, bagefter.

Her forsøger slimdriver at installere ældre driver, end dem der ligger på computeren.
http://i.imgur.com/0QUvD1T.png

Hvis du har en ny computer må der lige et Recovery på computeren hvor fra, du kan indlæse styresystemet.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. december 2013 - 15:40 #21
#20 det var dog en underlig indstilling den for tæller dig netop at der er en nyere på Computeren så du kan springe den over jeg er en af de helt gamle rotter til dette her har været med fra starten af Pc. Verdenen og det er det til enhver tid bedste program til opdatering.
Avatar billede jami Nybegynder
17. december 2013 - 07:03 #22
Hmm ved snart ikke hvad og hvem jeg skal tro på  :o)

men uanset hvad, så virker min PC ikke efter hensigten, og det er rigtigt at nogle opdateringer fra "slimdrivers" ikke gjorde computeren optimal, for eksempel når jeg afspiller film i VCL ser grafikken ud ad H....... til - men hvorledes skal jeg så forholde mig nu - hvorfra får jeg de rigtige og opdaterede filer som jeg skal bruge - og hvordan får jeg computeren til at holde op med at forhindre mig i, at downloade og installere nye programmer og filer - hvis ikke nogen ved dette, så syntes jeg bare at vi skal lukke af for tråden - "med respekt" - for så er her jo ikke rigtigt nogen eksperter hér på eksperten, he he he..

Venligst - John
Avatar billede poko1 Ekspert
17. december 2013 - 08:31 #23
Nu syntes jeg du skulle begynde forfra. Og inden du går videre bør du installere et fungerende A.V program der efter gå ind og kør dette! du har jo malware på din PC. og med det på kommer du jo ikke videre
http://www.dell.com/support/drivers/us/en/19/product/alienware-m17x-r4
Her er alle driverne til din
com.
Ps jeg følger ikke yderligere tråden.
Avatar billede jami Nybegynder
17. december 2013 - 09:38 #24
Bare lige et sidste spørgsmål:  mener du ikke at F-Secure er et velfungerende antivirus-program - det har ellers vundet adskillige priser :o)
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2013 - 13:27 #25
F-Secure levere gode sikkerhedsprogrammer, du skal bare vide at et antivirusprogram ikke giver nok beskyttelse !! Og så er det nok en god ide at man kun har et antivirusprogram kørende på computeren  !! Det kan skabe konflikter på computeren når man har flere programmer der kører i real time,- altså scanner konstant.

DKCert
https://www.cert.dk/artikler/artikler/CW04022011.shtml
Computerworld
http://www.computerworld.dk/art/224170/symantec-antivirus-software-alene-er-ikke-nok

Selv bruger jeg Secunia PSI til at opdatere mine programmer med.
http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/

- hvorfor får jeg denne side op som hedder Conduit.com - hver gang jeg går på internet - jeg har jo ellers sat Google, som den første side

1.Google er ikke en startside, det er en søgemaskine.
2.Hvis du bruger Conduit.dk toolbar og bruger dens søge felt bruger du sikkert også deres søgemaskine.

Sådan gør du google til din søgemaskine i IE og Firefox.
https://support.google.com/websearch/answer/464?hl=da
Avatar billede jami Nybegynder
30. juli 2015 - 09:38 #26
k
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2015 - 12:00 #27
#21 den for tæller dig netop at der er en nyere på Computeren så du kan springe den over

Det er min computer der fortæller at der er noget galt.
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2015 - 16:19 #28
jeg er en af de helt gamle rotter til dette her har været med fra starten af Pc. Verdenen og det er det til enhver tid bedste program til opdatering.

Det er ikke svært at finde ud af at Slimdriver er et fup program !

1.Når Slimdriver fortæller at en driver skal opdateres - så gå ind i Enhedshåndteringen og find den driver Slimdriver siger skal opdateres.

2.Noter versions nummeret på driveren - opdater med Slimdriver genstart computeren.

3.Gå ind i Enhedshåndteringen og se om den driver Slimdriver skulle havde opdateret er blevet opdateret. Versions nummeret skulle ændret - DET ER DET IKKE.