Avatar billede drikkerkaffe08 Nybegynder
14. december 2013 - 22:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

windows oem cd

så jeg har lige fået nyt motherboard i bassen, og jeg brugte min windows 7 oem cd jeg fik med den gamle (købt på fcomputer.dk)

og alt gik egenligt som det skulled med installationen, keyen blev aktiveret uden problemer and so on, men da det er en oem cd kan det så gøre noget at det er andet hardware den er brugt til?
etc andet bundkort`?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
15. december 2013 - 10:31 #1
Ifølge Microsoft kan det ikke lade sig gøre med en OEM licens. Den er låst til det bundkort, hvorfra den første gang blev aktiveret.
Når du kunne aktivere din key, får du ingen problemer.
Så heldig var jeg ikke. Jeg klonede min harddisk til en pc nr. 2, men jeg måtte købe en ekstra OEM licens, da den så forlangte en ny key. Men jeg slap da for at skulle installere hele svineriet forfra inkl. programmer.

Venlig hilsen
Avatar billede conz Juniormester
17. december 2013 - 18:00 #2
Hvis keyen virker, så er det fint. Så stopper den ikke med at virke lige pludselig.

Hvis keyen ikke virker, så kan du bare ringe til Microsoft. Man kommer igennem til en maskine, også skal man bare svare, at det er den eneste computer, som keyen bliver brugt på, også får man en ny key.

1 ud af 10 bliver man stillet op til en medarbejder, også skal man bare sige at det gamle motherboard er brændt sammen, så man har købt et nyr.
Avatar billede drikkerkaffe08 Nybegynder
26. august 2014 - 12:48 #3
lukket