Avatar billede ThomasRic Nybegynder
20. december 2013 - 14:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Broadcast på Netgear CG3000

Jeg har ikke været i stand til at finde ud af, hvorledes men opsætter Netgear CG3000 til at broadcaste. Jeg har haft kontakt med YouSee, der siger, at de ikke har ændret på den del af Netgears software og henviser til deres site. Jeg har nu ikke kunnet finde noget der.
Broadcast skal jeg bruge til WOL. Da jeg som sagt ikke kan finde noget om det, prøvede jeg blot at sende WOL-pakken til min PCs statiske LAN-IP. Det virker dog kun i kort tid efter, at PCen er blevet slukket (5 - 10 minutter).
Jeg har også prøvet at ændre på subnet og på den måde omgå, at x.x.x.255 ikke godtages som IP-adresse. Det æder den heller ikke.
Nu er spørgsmålet: Kan CG3000 overhovedet opsættes til broadcast - alternativt: Kan man sætte den tid, hvor forbindelsen huskes op (f.ex til uendeligt)?
Avatar billede chalde Seniormester
20. december 2013 - 14:37 #1
De fleste hjemmeroutere giver ikke mulighed for portforwards til broadcast (eller andre avancerede funktioner for den sags skyld, f.eks. hvor lang tid mactabellen skal huskes).

Min løsning (også yousee med Netgerar CG3000): Købt egen router, slået NAT fra på CG3000, så kan du selv bestemme udstyr og funktioner.

Det værende sagt, jeg kører min WOL på en anden måde (via VPN), da jeg ikke finder det sikkerhedsmæssigt forsvarligt at forwarde til broadcast (potentielt derfor mange routere ikke har muligheden).
Avatar billede ThomasRic Nybegynder
20. december 2013 - 14:50 #2
Jeg var bange for, at det forholdt sig sådan. Jeg har tidligere haft min gamle Dlink siddende efter Getgear, og det fungerede fint - bortset fra, at Dlink var gammel og slidt og havde det med at gå i udu jævnligt :-(
Desuden var der jo en mulighed for at slippe for en netadapter :-)
Jeg har prøvet at rode med uPnP-opsætningen for at "holde på" forbindelsen mellem IP og MAC. Jeg ved ikke, om det virker. Det må stå sin prøve.
Det der med WOL over VPN lyder interessant. Hvor kan jeg læse mere om det?
Avatar billede Locodk Nybegynder
28. december 2013 - 23:44 #3
Har du prøvet at gøre som den her guide foreslår (forward port 7 og 9 til statisk ip) ?

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Netgear/CG3000/Wake_on_LAN.htm
Avatar billede ThomasRic Nybegynder
29. december 2013 - 10:12 #4
Til Locodk:
Jeps, bortset fra, at jeg selvfølgelig ikke anvender port 6 eller 7 af sikkerhedsmæssige grunde. Problemet er blot, at den anvendte port skal forwardes til broadcastadressen 192.168.0.255, og routeren ikke accepterer den adresse :-(
Avatar billede Locodk Nybegynder
29. december 2013 - 11:04 #5
Det er der nogen der har bøvlet med i denne tråd, der står noget med at man måske kan slå javascript fra og så få lov at bruge den. Er ikke så skrap på det de laver, men lyder til du har så check tråden :-)

http://www.dslreports.com/forum/remark,10699069
Avatar billede ThomasRic Nybegynder
29. december 2013 - 11:15 #6
Æh, jeg får fejl, når jeg følger linket.
Avatar billede Locodk Nybegynder
29. december 2013 - 11:45 #7
Hov, det hele skal med i browseren "http://www.dslreports.com/forum/remark,10699069"
Avatar billede ThomasRic Nybegynder
19. januar 2014 - 08:24 #8
Jeg tror, det er rigtigt, at det ikke kan lade sig gøre
Avatar billede ThomasRic Nybegynder
19. januar 2014 - 08:28 #9
Det ser ikke ud til, at jeg kan give point til andre end den sidste, der har svaret (eller osse kan jeg ikke finde ud af det)
Til chalde: Skriv lige et svar - bare hej eller noget. Så afslutter jeg tråden med point til dig.
Avatar billede ThomasRic Nybegynder
03. februar 2014 - 08:39 #10
Lukkes nu